"בתי המשפט פוגעים בשביתה לגיטימית ע"י שימוש במתמחים במקום קלדניות"

כך טוענת עו"ד אורנה לין, המייצגת את הקלדניות מטעם ההסתדרות ■ "יהיה זה מביך אם ההסתדרות והקלדניות ייאלצו לפנות לביה"ד לעבודה בעניין הפרת חוק שמתבצעת בבתי המשפט עצמם"

בתי המשפט פוגעים בשביתה הלגיטימית של הקלדניות, על-ידי העסקת חברות שמקליטות את הדיונים ועל-ידי הקלדות שמבצעים מתמחים ועוזרים משפטיים - כך טוענת עו"ד אורנה לין, המייצגת את הקלדניות מטעם ההסתדרות.

"יהיה זה מביך ממש אם ההסתדרות והקלדניות ייאלצו לפנות לבית הדין לעבודה בעניין הפרת חוק שמתבצעת בבתי המשפט עצמם", כתבה היום (ג') לין למנהל בתי המשפט, השופט משה גל.

המכתב של לין, בו היא קוראת לגל "להנחות את המערכת בהתאם", נשלח בהמשך לחוות-דעת משפטית שהעבירה לגל בתחילת השבוע. חוות-הדעת קובעת כי החלפת הקלדניות מהווה שבירת שביתה והפרה של החוק.

לין מזכירה במכתבה כי "לשכת עורכי הדין הנחתה את המתמחים, בעקבות פנייתם אליה, כי ההקלדה במקום הקלדניות אינה חלק מתחום ההתמחות שלהם".

עוד היא מציינת כי ההסתדרות הקימה ועדת חריגים אליה ניתן לפנות בכל מקרה של דיון דחוף או פיקוח-נפש, אולם עד יומה התשיעי של השביתה התקבלו שתי פניות בלבד. לדבריה, הדבר מעיד על כך שבסופו של דבר "נראה כי לא מדובר בריבוי של מקרים דחופים".