עוה"ד רם כספי ורובי בכר - הבוררים בסכסוך בין זאבי לצ'רנוי

המחלוקת בין גד זאבי למיכאל צ'רנוי היא בעניין ההלוואה בסך 143 מיליון דולר שנתן בזמנו צ'רנוי לזאבי לצורך רכישת 20% ממניות בזק

עורכי הדין רם כספי ורובי בכר מונו לשמש כבוררים במחלוקת בין גד זאבי למיכאל צ'רנוי, בעניין ההלוואה (ערבות) בסך 143 מיליון דולר שנתן בזמנו צ'רנוי לזאבי לצורך רכישת 20% ממניות בזק - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי בהסכם הבוררות בין השניים סוכם בזמנו כי כספי ישמש כבורר יחד עם עו"ד יעקב נאמן. ואולם נאמן מונה לשר, ולכן נמנע ממנו לשמש כבורר - ובמקומו מונה בכר.

כפי שפורסם ב"גלובס", צ'רנוי וזאבי מנהלים ביניהם מגעים מתקדמים לסיום המחלוקת ביניהם. על הפרק: החזר מלא של הקרן בגובה 143 מיליון דולר והחזר חלקי של הריבית שנקבעה בזמנו בגובה 100 מיליון דולר. המשא-ומתן צפוי להסתיים עד סוף החודש.

ההלוואה שהעניק צ'רנוי לזאבי עומדת כעת במרכז התיק הפלילי המתנהל נגד השניים בגין קבלת דבר במירמה. לפי כתב האישום, זאבי וצ'רנוי הסתירו מהרשויות את מעורבותו של צ'רנוי בעסקת בזק - הן במתן ההלוואה והן בקבלת אופציה לשותפות בבזק. לפי כתב האישום, לו ידע משרד התקשורת כי צ'רנוי, בעל העבר המפוקפק לכאורה, עומד מאחורי מימון עסקת בזק - הוא לא היה מאשר לזאבי לרכוש את המניות.

במהלך עדותו בתיק אמר צ'רנוי כי הוא התכוון בזמנו לתבוע את זאבי על אי-פירעון ההלוואה, ואף פנה לבוררים אפשריים. ואולם, כיוון שהחלה החקירה הפלילית בפרשה, התהליך הוקפא.

לפני כחודשיים פנה צ'רנוי לבית המשפט, באמצעות עו"ד ירון קוסטליץ ממשרד וינרוט, בבקשה לקבל לידיו את העודף מהתמורה ממכירת חבילה של כ-6% ממניות בבזק, השייכות לזאבי. המניות נמכרו על-ידי כונס הנכסים על מניות זאבי, עו"ד אלקס הרטמן, שמונה בידי קונסורציום הבנקים, שהעניקו לזאבי את ההלוואה לרכישת המניות. מאז שהוגשה הבקשה, נמכרה חבילה נוספת של מניות של זאבי בבזק.

בבקשה טען צ'רנוי כי לאחר שהבנקים יקבלו את חלקם מהתמורה, הוא זכאי - כמי שהעמיד את הערבות להלוואת הבנקים - לקבל את העודף עד לגובה סכום הערבויות שמומשו. זאת בניכוי 36.5 מיליון דולר, אותם קיבל כבר מזאבי בשנת 2000.