ממגדלי אקירוב לדירקטוריון אלרוב: פרופ' גולדמן ימונה לדח"צ

פרופ' גולדמן מכהן גם לצד אקירוב כחבר בוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב ■ אקירוב: "גולדמן הינו אדם יותר מראוי" ■ גולדמן אינו מוגדר כדירקטור בעל מומחיות חשבונאית ופיננסית ואינו מחזיק בניירות ערך של אלרוב

אלרוב ישראל , חברת נדל"ן שבשליטת אלפרד אקירוב, מבקשת לזמן אסיפה כללית לאישור מינויו של פרופ' בולסלב (בולק) גולדמן לדירקטור חיצוני בחברה. כדח"צ יצטרך גולדמן לשמור על האינטרסים של בעלי זכויות המיעוט בחברה (25.12%) כמי שאין לו קשר לאלרוב, אבל למקרא הודעת החברה, ספק עד כמה "חיצוני" גולדמן לאלרוב ולבעל השליטה בה.

מכתב ההצבעה של החברה עולה כי כתובתו של פרופ' גולדמן היא לא אחרת מאשר רחוב פנקס 62 בת"א - הדרומי מבין שלושת "מגדלי אקירוב" שבנתה אלרוב. פרופ' גולדמן רכש את הדירה שבנתה אלרוב ומן הסתם משלם דמי ניהול לחברת הניהול של המגדלים, שבבעלות אלרוב.

בנוסף, פרופ' גולדמן מכהן לצד בעל השליטה באלרוב כחבר בוועד המנהל של האוניברסיטה, בראשותה של ד"ר ליאורה מרידור, המשמשת בעצמה דירקטורית חיצונית באלרוב.

ביקורת על מרידור

יש לציין כי גולדמן אמור להחליף בדירקטוריון את מנחם ענבר ואם מינויו יאושר, הוא יכהן כדח"צ השני מהוועד המנהל באוניברסיטת ת"א, לצידה של מרידור.

מרידור ספגה בחודשים האחרונים ביקורת על התנהלותה ועל זו של הוועד המנהל - בין היתר בנוגע לפיטורי הנשיא הקודם, פרופ' צבי גליל, ולמכירת תיק ההשקעות של האוניברסיטה במהלך שהניב הפסד תיאורטי על הנייר של מיליוני דולרים. אחת הביקורות נגעה לכך שמרידור חברה במספר דירקטוריונים שקשורים לחברי הוועד המנהל בעבר ובהווה (כולל אלרוב ודלתא).

הטענות נגד מרידור היו על כך שחברותה בדירקטוריונים אלה השליכה על התנהלותה כלפי גליל, בשל העובדה שפרופ' גליל היה מסוכסך הן עם לאוטמן והן עם אקירוב.

יש לציין כי גולדמן אינו מוגדר כדירקטור בעל מומחיות חשבונאית ופיננסית ואינו מחזיק בניירות ערך של אלרוב. אסיפת בעלי המניות תכונס ב-30 בדצמבר ותתבקש לאשר לו גם גמול דירקטורים שנתי של כ-76.8 אלף שקל וגמול השתתפות של 2,860 שקל לישיבה למשך כהונה בת 3 שנים.

מטעמו של אלפרד אקירוב נמסר בתגובה כי "פעילותי ופעילותו של פרופ' גולדמן באוניברסיטת ת"א הן בהתנדבות. למען הזהירות בדקנו את העניין מבחינה משפטית ועל פי המידע שבידינו אין כל מניעה שגולדמן יצטרף לדירקטוריון החברה. גולדמן אדם יותר מראוי".

עוד ציין אקירוב כי "חברת הניהול של המגדלים הינה בבעלות אלרוב אך כל מטרתה היא לגבות כסף מכל דיירי המגדלים על פי מפתח אחיד עבור הוצאות אחזקת הבניינים בלבד".

פרופ' גולדמן מסר בתגובה: "אני לא משפטן ואני לא מתמצא בזה. אם ימנו אותי - אשמח. העבודה באוניברסיטה היא על חשבון זמננו הפרטי. הכוונה היחידה שלי היא להיטיב עם האוניברסיטה וכאחד שמכיר את האוניברסיטה כמעט 40 שנה, יש לי את כל הנתונים לזה".