נתוני צמיחה משופרים בבריטניה: מדד פוטסי עולה ב-0.4%

התמ"ג של בריטניה התכווץ ב-0.3% ברבעון השלישי - פחות מההערכות הקודמות לנסיגה של 0.4% ■ היקף היצוא מיפן ירדו ב-23.2% באוקטובר, לעומת החודש המקביל אשתקד ■ הזהב חצה את רף 1,180 הדולר לאונקיה

שוקי אירופה נסחרים בטריטוריה החיובית, בהמשך לעליות הבוקר באסיה, ובתגובה לנתוני צמיחה משופרים בבריטניה במהלך הרבעון השלישי.

האפשרות של הבנק המרכזי האירופי (ECB) להצמיד ריבית משתנה להלוואות ל-12 חודשים. נכון לעכשיו, ה-ECB מציע לבנקים מימון ללא הגבלה למשך 12 חודשים כחלק מהמהלך לעידוד הבנקים לחזור לשוק ההלוואות. יש המעריכים כי ריבית צפה על אותן הלוואות תגרום להתחזקות ההערכות שהבנק המרכזי ייעלה את הריבית מרמה נוכחית של 1% במהלך השנה הבאה.

המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות, על רקע פרסום נתוני היצוא של יפן לחודש אוקטובר שהצביעו על הירידה האיטית ביותר מזה שנה בהיקף היצוא של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. הנתונים מצביעים על כך שהתאוששותה של יפן מהמשבר הפיננסי העולמי תימשך גם ברבעון הראשון של 2010.

"היצוא מיפן למדינות אסיה היה חזק ביותר", אמר סייג'י שיראשי, כלכלן בכיר ב-HSBC יפן. "עם זאת, כנראה שעד ינואר או מארס שנה הבאה נראה האטה ביצוא לאור התפוגגות חבילות התמריצים ברחבי העולם".

בורסת שנחאי ננעלה בעלייה של 2.1% לאחר שמדד שנחאי המשולב איבד אתמול (ג') 3.4%.

"יתכן שנראה האטה הדרגתית בשווקים ככל שנתקרב לחג המולד. לאחר התנודתיות של 2009, אנשים ישמחו לשים הכל מאחוריהם ולהסתכל קדימה אל עבר שנת 2010", אמר אנליסט בבית ההשקעות המילטון הינדין גרין. מקריסטצ'רץ', ניו זילנד.

התמ"ג של בריטניה התווץ ב-0.3% - פחות מההערכות הראשוניות

נתוני התמ"ג הסופיים של בריטניה מצביעים על כך שהכלכלה הבריטית התכווצה ב-0.3% ברבעון השלישי - פחות מההערכות הראשוניות להאטה של 0.4%. כך פרסמה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של בריטניה. התוצאה תאמה את תחזיות האנליסטים בסקר של בלומברג.

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר השבוע כי חבילת החילוץ של כלכלת בריטניה תישאר במקומה על מנת למנוע "החנקות" של ההתאוששות הכלכלית.

הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) בניהולו של מרווין קינג הרחיבה את מדיניות רכישת האג"ח שלוש פעמים מאז מארס על מנת לוודא כי בריטניה אכן יוצאת מהמיתון.

שיפור בנתוני היצוא של יפן

היקף היצוא מיפן ירדו ב-23.2% באוקטובר, לעומת החודש המקביל אשתקד, מירידה של 30.6% בספטמבר. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו נסיגה חדה יותר של 26.8%. היקף היבוא ירד ב-35.6% בהשוואה לנסיגה של 36.9% בספטמבר.

העודף המסחרי של יפן עלה ל-807.1 מיליארד ין (9.1 מיליארד דולר) באוקטובר מ-75.2 מיליארד ין בתקופה המקבילה אשתקד. אנליסטים חזו תוצאה של 460.9 מיליארד ין.

היצוא למדינות אסיה התכווץ ב-15% באוקטובר, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד ולאחר נסיגה של 22.2% בספטמבר. מדד העוקב אחרי נפח היצוא למדינות אסיה עלה לרמה הגבוהה ביותר מזה שנה. היצוא לסין, יעד היצוא הגדול ביותר של יפן, ירד ב-14.3% בהשוואה לנסיגה של 13.8% בספטמבר.

המכירות לארה"ב ירדו ב-27.6% באוקטובר לעומת נסיגה של 33.9% בספטמבר. היצוא למדינות אירופה התכווץ ב-29% לאחר ירידה של 38.6% בספטמבר.

נתוני הסחר של יפן תומכים ביצואניות

חברות הכרייה אקסטרטה , BHP ביליטון וריו טינטו מרכזות עניין לאחר שמחיר הזהב חצה את רף 1,180 הדולר לאונקיה, במסחר האלקטרוני.

הונדה , והיטאצ'י קונסטרקשן ריכזו עניין לאור נתוני היצוא המעודדים של יפן שמצביעים על עלייה בביקושים למוצרי היצוא של הכלכלה השנייה בעולם.

טויוטה תשיב אליה 110,000 כלי רכב מסוג טונדרה שנמכרו בארה"ב בשל בעיות בטיחותיו. ההחלטה התקבלה לאחר הצטברות עדויות להיווצרות חלודה על השלד של חלק מהרכבים באזורים בעלי מליחות גבוהה. החברה תאסוף כלי רכב שנמכרו משנת 2000 ועד שנת 2003.