חברת פרטנר החלה לערוך שימועים לעובדים לקראת פיטורים - זאת במטרה לסיים את הליך הפיטורים בחברה עד סוף השנה. הכוונה של פרטנר היא להתחיל את 2010 כאשר סאגת הפיטורים מאחוריה, וזאת משום שהידיעה על הפיטורים יוצרת סיטואציה לא נוחה לעובדים הנמצאים בחרדה מפני האפשרות שיפוטרו, מה שגורם לכך שהארגון כולו נכנס לבעיה.
פרטנר מכחישה בתוקף כי היקף הפיטורים יעמוד על מאות עובדים, כפי שמעריכים העובדים עצמם בשיחות פנימיות ביניהם. ל"גלובס" נודע כי המספר העדכני שעליו מדברים כעת הוא 120-150 עובדים, אם כי לא בטוח שזהו המספר סופי.
בהתחשב בכך שבפרטנר יש 6,500 עובדים, נראה כי המספר לא ייעצר ב-150 עובדים, אם כי דעת החברה שונה בעניין, והיא מבטיחה כי לא יהיו פיטורים של יותר מ-150 עובדים, וכי מדובר בהתאמות בלבד.
הפיטורים בפרטנר באים בעקבות הירידה בביצועי החברה וכניסת בעלים חדשים. חברת הייעוץ מקינזי מבצעת את עבודת הייעוץ לפרטנר, תוך שהיא "חותכת" כל אגף וכל מחלקה בארגון ועושה השוואות בינלאומיות מול חברות סלולריות בעולם. השוואות אלה הן אכזריות במיוחד משום שההשוואות הן לא תמיד אחד לאחד, שכן כל ארגון בנוי אחרת ולפעמים יש לו אסטרטגיה שונה.
בשורה התחתונה מנהלי הארגון מקבלים תמונת מצב ובסיס גס להשוואה. כך, למשל, מחלקה שעוסקת בבניית אתרים בארץ מול אותה מחלקה במדינה אחרת לא חייב שיהיה לה את אותו כוח -אדם באופן יחסי, מפני שאישורי הבנייה בארץ מורכבים ובעייתיים הרבה יותר מהרבה מקומות אחרים.
אחרי שהעבודה מוצגת להנהלה, מציג כל אחד מהסמנכ"לים את העבודה למנהלי האגפים שמתחתיו, ובעבודה משותפת הם מקבלים החלטות כיצד להתארגן אחרת וכיצד להתייעל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.