פסטיבל תיאטרון קצר ה-12 יעסוק בנושא האלימות

אלימות. זהו הנושא המרכזי שיעמוד במרכז עלילות שבעה מחזות מקוריים חדשים שיועלו במסגרת פסטיבל התיאטרון הקצר ה-12 בהפקת תיאטרון צוותא בתל-אביב. התוכנית האמנותית של האירוע נחשפה הבוקר (ד') במסיבת עיתונאים בידי המנהל האמנותי של האירוע, שלום שמואלוב, שאף עמד בראש הוועדה האמנותית שבחרה את המחזות מתוך כ-130 הצעות שהוגשו. חברי הוועדה הנוספים הם יוני איתיאל, עופר עמרם ושירילי דשא.

כמדי שנה תכלול התוכנית האמנותית של הפסטיבל לתיאטרון קצר, שיתקיים במתחם אולמות צוותא בתל-אביב בין ה-23 ל-26 בדצמבר, מחזות שאורכם לא יעלה על חצי שעה. החידוש: לראשונה מאז היווסדו יכללו בפסטיבל שני מחזות מוזיקליים: "הג'ילג'ול" מאת יוני להב עם מוזיקה מקורית של משה זורמן, בהשראת הסיפור מאת פרנץ קפקא על איש היי-טק שאפתן המתעורר בוקר אחד ומגלה שהפך לערבי. "מיכל" מאת מיכל חזון, עם מוזיקה מקורית של יאיר דלאל, הוא מיני-מחזמר תנ"כי בהשראת סיפורה של מיכל שנענשה בנתק רגשי ופיזי רב שנים מבעלה, המלך דוד, אחרי שצחקה לו בפומבי.

המחזות הנוספים שיועלו השנה הם "ילדות" מאת רחל שליטא בבימויה של נלי עמר, הכתוב כדיאלוג מתמשך של שחקן ושחקנית המגלמים את כל הדמויות; "אין כמו משפחה" מאת מאור הרוש, בבימויו של יואב מיכאלי, על זוג הנשוי כבר 30 שנה ונשאר יחד רק למען בנם הרווק; "חקירת שיניים" מאת עדו סתר, בבימויו של עופר עמרם, על אדם המאבד תחושת זמן במהלך חקירה ממושכת אותה הוא עובר במיקום נסתר; "סוחרים" מאת עמית ארז, בבימויו של שלום שמואלוב, על התנגשות בין מעשי אכזריות נטולי מטרה והגיון למעשי אכזריות עם מהות בסיסית ועמוקה ו"הדרך למטה" מאת אלמה וייך חושן, בבימויה של אורלי רביניאן, על יחסי עבודה המדרדרים למאבק חסר שליטה.

למה באלימות?

כמדי שנה, נרתמה רשימה ארוכה של שחקנים להשתתף בהפקות השונות. רשימה חלקית של משתתפי הצגות הפסטיבל השנה כוללת את רועי אסף, אודיה קורן, עידו מוסרי, אורנה רוטנברג, דורי בן זאב, ניר רון, ירון מוטולה, נתן נתנזון, אדווה עדני, יעל עמית, נירה רבינוביץ ועוד רבים.

לטענתו של שלום שמואלוב, הבחירה בנושא האלימות כציר מרכזי השנה, הייתה פועל יוצא הכרחי של החומרים אותם קיבלו חברי הוועדה האמנותית. שמואלוב: "ההנחה שלי היא שמה שמעסיק את המחזאים מעסיק את החברה הישראלית. יכול להיות שהאירועים האלימים המציפים את החברה הישראלית הביאו את המחזאים, אולי אפילו בצורה לא מודעת, להתמודדות עם הבעיה. אין במחזות הצגה של 'שחור או לבן', ובטח לא פתרונות קסם לבעיות, אבל הם מעלים שאלות מטרידות ומעוררות מחשבה".

כמדי שנה, יועלו שבעת המחזות בשני מקצרונים שכל אחד מהם יכלול שלושה או ארבעה מחזות.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל ה-12 לתיאטרון קצר יתקיים ב-23 בדצמבר ב-20:00, באולם צוותא 1. מחיר כרטיס למקצרון: 90 ש'