כ-75% מהגולשים מייחסים לוויקיפדיה בעברית אמינות גבוהה

כך עולה מסקר שנערך לרגל חגיגות 100 אלף ערכים בוויקיפדיה הישראלית ■ עוד עולה מהסקר כי כ-69% סבורים כי ויקיפדיה העברית יכולה להחליף במידה רבה עד רבה מאוד את האנציקלופדיות המסורתיות המודפסות

כ-75% מהגולשים מייחסים לוויקיפדיה בעברית אמינות גבוהה או גבוהה מאוד, ורק 5% סבורים כי האמינות של ויקיפדיה בעברית היא נמוכה - כך עולה מסקר גולשים שנערך בקרב 3,394 משתמשי ויקיפדיה בישראל.

הסקר, שנערך לרגל חגיגות 100 אלף ערכים בוויקיפדיה הישראלית, נותח על-ידי פרופ' עוזי וישנה, חבר הוועד המנהל של עמותת ויקימדיה ישראל.

עוד עולה מהסקר כי כ-69% מהנסקרים סבורים כי ויקיפדיה העברית יכולה להחליף במידה רבה עד רבה מאוד את האנציקלופדיות המסורתיות המודפסות. רק 11% סברו כי ויקיפדיה לא ממש מהווה תחליף לאנציקלופדיה המסורתית. כ-35% מהנסקרים הצהירו כי הם ישקלו לרכוש ספר של ערכי ויקיפדיה הנבחרים.

ממצאי הסקר מראים כי 36% מהנסקרים העידו כי הם נתקלו בעבר בטעות עובדתית בוויקיפדיה העברית, אך זה לא פגע במידה משמעותית באמינות שהם מייחסים למוצר האינטרנטי.

עוד עולה מהסקר כי כ-30% כלל לא ידעו כי באפשרותם לתקן ערכים ולהשתתף בכתיבתם, ו-60% לא ידעו כי יש להם אפשרות להעביר משוב על ערכים. 60% הצהירו כי הם אינם מעוניינים להשתתף בכתיבת הערכים בוויקיפדיה בעברית, מסיבות של העדר ידע מקצועי או מחסור בזמן.