כורתי העצים והערכים

אם מתנחלים כורתים עצים כי "גם ערבים כורתים" איפה עליונות הערכים היהודים?

מי שקורא טור זה יודע שאין לי הרבה סבלנות לטרוניות וטענות של ערבים על מצבם ועל קיפוחם, כביכול, ואני מתכוון לא רק לערביי האזור. יש איזה אין אונים במנטליות הזאת, שלפיה כולם אשמים במצבנו - ארה"ב, ישראל, המערב בכלל. לא נסיכי הנפט, לא הדיקטטורים שלנו, לא כוהני הדת, לא אנחנו - ולכן הם, ולא אנחנו, צריכים לפעול לשיפור מצבנו.

אבל באותה מידה אין אצלי שום אהדה למקרים של התנכלות מרושעת ואכזרית, מכל צד שהוא. אני מתכוון לדו"ח שפרסם אתמול ארגון זכויות האדם "יש דין", ולפיו המשטרה לא הגישה כתבי אישום בכ-70 תלונות שהוגשו לה על כריתת עצי זיתים של פלסטינים בשטחים. לא מדובר פה בעצי נוי, אלא בעצים שעליהם פרנסתם של בעליהם, אבל בכל מקרה כריתת עצים ללא סיבה מוצדקת היא מעשה של ונדליזם וברבריות.

מתברר שגם ליש"ע יש ארגון המתקרא "זכויות האדם", והנה תגובתו לדו"ח: "יש אכיפה סלקטיבית. כדי להגן על החקלאי הערבי כל הרשויות יוצאות מגדרן. לעומת זאת, לא חוקרים אפילו תלונות של יהודים. כלפי יהודים מוציאים צווי הרחקה בעונת המסיק וכלפי ערבים לא עושים כלום".

גם הם עושים את זה

שמתם לב מה אין בתגובה? הכחשה. כלומר, נכון שיהודים כורתים עצי זית של ערבים, אבל גם הם עושים את זה. כמו בגן ילדים, "גם הם עושים את זה". ואני חשבתי שאנחנו, ובעיקר אנשי האמונה בינינו, גורסים שאנחנו "לא כמותם", שאנחנו "יותר טובים מהם". והנה אנחנו שומעים מפי המתנחלים, אנשי האמונה, שאנחנו בעצם כמותם. אז מה כל הדיבורים על עליונות הערכים והרוח היהודיים?

המשטרה נעלמה או מעלימה?

ושאלה גם למשטרה: אתם צריכים להשיב לטענה שבמשך ארבע שנים לא הצלחתם להוכיח אף אחד מעשרות מעשי הכריתה שעליהם התלוננו ערבים. איך זה יכול להיות? האם הייתם מטפלים באותה הצורה בתלונות של יהודים? או שאתם פשוט חסרי אונים, ואולי הרמתם ידיים? כך או כך, זכותנו לדעת וחובתכם לדאוג שלא נראה עוד את המראה המכאיב של עץ שנכרת סתם.