בעלי האג"ח של אלרן מאבדים את הסבלנות

בעלי השליטה בחברה הצליחו לדחות פעם נוספת קבלת החלטה בנוגע להסדר ■ אלרן ביקשה דחייה נוספת של 14 יום ועל פי החלטת בעלי האג"ח, האסיפה תכונס שוב ביום ראשון, בעוד 10 ימים

גדי ודורי דנקנר, בעלי השליטה באלרן השקעות , מנסים ככל הנראה לקבוע שיא חדש במספר הדחיות של אישור הסדר החוב מול בעלי האג"ח של החברה. באסיפות האג"ח של החברה שנערכו אתמול (ד'), הצליחו בעלי השליטה בחברה לדחות פעם נוספת קבלת החלטה בנוגע להסדר. אלרן ביקשה דחייה נוספת של 14 יום ועל פי החלטת בעלי האג"ח, האסיפה תכונס שוב ביום ראשון, בעוד 10 ימים.

מאז פברואר האחרון מפגרת אלרן השקעות בתשלומי הקרן והריבית על איגרות החוב שלה, בשתי הסדרות הקיימות בשוק, ובמהלך חודשים אלה היא דחתה פעם אחר פעם את הדיונים על הגעה להסדר מול בעלי האג"ח. שלשום דיווחה החברה, כצפוי, על כישלון המגעים להכנסתו של שאול אלוביץ' להשקעה בחברת הלוויין הרומנית DTH, בה מחזיקה אלרן בכ-28%. הכנסת משקיע ל-DTH או מכירת חלקה של החברה, נחשבה לתנאי מכריע בהגעה להסדר חוב, על פי המצגת שערכה אלרן לבעלי האג"ח לפני מספר שבועות.

כעת ינסו בעלי השליטה באלרן לגבש הסדר חוב חדש, שיהיה מקובל על בעלי האג"ח. מכיוון שמשפחת דנקנר מחזיקה בכ-58% מהיקף האג"ח הסחיר של אלרן היא למעשה משחקת בשני צידי המגרש, כבעלת השליטה וכמחזיקת האג"ח הגדולה ביותר, ולפיכך הלחץ המופעל על החברה להגעה להסדר אינו נושא פרי.

באסיפת האג"ח היום, העלה נציג פסגות הצעה לפיה מחזיקי האג"ח ישתלטו על החברה בדרך של המרת החוב למניות. באופן פרדוקסלי, גם אם תתקבל הצעה זו, עדיין תשלוט משפחת דנקנר בחברה, שכן, כאמור, היא מחזיקה באחוז איגרות החוב הגבוה ביותר.

נזכיר, כי נכסיה העיקריים של אלרן הם האחזקה ב-DTH ובאלרן נדל"ן, שבעצמן מתנהלות היום תחת אזהרת "עסק חי". לאלרן השקעות חוב של כ-122 מיליון שקל לבעלי האג"ח וגירעון של 237 מיליון שקל בהון העצמי.