בנק הפועלים מעדכן את האסטרטגיה שלו

בכירי הבנק מבקשים לשנות בה דגשים בחמישה נושאים עיקריים

בכירי בנק הפועלים יתכנסו בדצמבר כדי לדון בעדכון התוכנית האסטרטגית של הבנק. בעלי התפקידים החדשים, היו"ר יאיר סרוסי והמנכ"ל ציון קינן, שנכנסו לתפקידיהם בחודשים האחרונים, מבקשים לשנות בה דגשים בחמישה נושאים עיקריים:

1. בבנק רוצים לחזק את ההכנסות התפעוליות, כדי לפצות על אובדן ההכנסות ממכירת קופות הגמל וקרנות הנאמנות. לצורך כך יושם דגש מיוחד על חיזוקה של חברת ישראכרט. עם זאת, הנפקת ישראכרט, שעמדה על הפרק בשנתיים האחרונות, אינה זוכה כעת לתשומת לב ניהולית.

2. הבנק צפוי לשנות את מדיניותו ביחס לאחזקות ריאליות. לבנק הפועלים אמנם לא תהיה מדיניות אקטיבית של אחזקות ריאליות כמו בבנק לאומי , אבל המדיניות המעודכנת תהיה "ניצול הזדמנויות". אם תהיה לבנק הפועלים הזדמנות לרכוש אחזקות בפירמה טובה ובמחיר מתאים, ההצעה תישקל ברצינות.

3. האסטרטגיה בחו"ל תישקל אף היא. רכישה גדולה כבר אינה על הפרק והמדיניות החדשה תתמקד במיצוי הצמיחה על בסיס הפלטפורמה הקיימת בשלוחות הבנק בארה"ב, בריטניה, שווייץ וטורקיה. לגבי בנק פוזיטיף - בנק הפועלים יפעל מול רשויות הפיקוח הטורקיות כדי לקבל היתר רגולטורי לקבלת פיקדונות עוד בשנת 2010. השבוע אמר ל"גלובס" מנכ"ל הבנק, חסן חסן אקצ'קילולו: "אני מצפה לקבל היתר לקבלת פיקדונות מהציבור כבר במהלך 2010".

4. הפועלים הוא הבנק היחיד בישראל המפרסם יעדי תשואה שנתיים, אך ההערכות במערכת הבנקאית הן כי הפועלים יחרוג השנה ממנהגו בשנים האחרונות ולא יפרסם יעד תשואה שנתי. יש הסבורים כי פרסום יעד התשואה אינו תורם לבנק ואינו מקנה לו יתרון מול משקיעים.

5. הדגש על בנקאות קמעונאית יגדל, ובכוונת בנק הפועלים להחזיר לעצמו נתח שוק שאבד בתחום המשכנתאות, לצמוח במשקי הבית ולגייס לקוחות. לצורך זה יצא הפועלים לאחרונה במבצע "חבר מביא חבר" - כל עובד בנק נדרש לגייס מחוג מכריו לקוחות חדשים. המבצע, שנקרא בתוך הבנק "חבר מרוצה", הניב עד עתה כ-25,000 הפניות של לקוחות פוטנציאלים, ומתוכם כמה אלפים כבר הצטרפו לבנק.