מייסד הרשת החברתית לינקדאין: תיתכן הנפקה, אך לא בקרוב

ריד הופמן, מייסד הרשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם: "אני מניח שבזמן כלשהו התנאים יאפשרו לנו לבצע הנפקה ציבורית, אבל זה לא יתרחש בתקופה הקרובה"

הרשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם - LinkedIn, לא תונפק לציבור בעתיד הקרוב, אם כי מהלך כזה ייתכן בטווח הרחוק יותר. כך אמר אחד ממייסדי לינקדאין, ריד הופמן, באירוע שהתקיים בלונדון לרגל הגעת הרשת לשלושה מיליון משתמשים רשומים בבריטניה בלבד.

לדברי הופמן, "אני מניח שבזמן כלשהו התנאים יאפשרו לנו לבצע הנפקה ציבורית, אבל זה לא יתרחש בתקופה הקרובה".

ללינקדאין יש 53 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם, והיא נחשבת לאחת המועמדות המובילות להנפקה מבין החברות בעמק הסיליקון.

לינקדאין מאפשרת למשתמשים הרשומים בה להציג את הפרופיל המקצועי שלהם ברשת, ליצור קשרי עבודה אחד עם השני ולחפש משרות.

בשנה שעברה גייסה הרשת החברתית 76 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר, ומאז הצליחה כמעט להכפיל את מספר המשתמשים הרשומים בה. בשונה מרשתות חברתיות אחרות, הציגה החברה רווחים בשנתיים האחרונות. בין המשקיעים בה נמצאים בנק גולדמן זאקס, ענקית התוכנה SAP וספקית שירותי המידע McGraw Hill.

מוקדם יותר השנה מינתה לינקדאין למנכ"ל את ג'ף ווינר, בכיר לשעבר ביאהו. בחודש שעבר הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט, טוויטר ו-RIM - יצרנית מכשיר הבלקברי.

השבוע פתחה לינקדאין את ממשק התכנות של אתרה למפתחים חיצוניים, צעד שעשוי לסלול את הדרך להגעת הפרופילים המקצועיים של משתמשי לינקדאין לאתרים אחרים, דבר שגם יגדיל את האטרקטיביות של האתר בעיני הציבור.