סוף לבאקדייטינג? אולטיקום חוזרת לרשימה הראשית בנאסד"ק

זאת, לאחר שביצעה איחוד מניות ■ שמאז 2006 נסחרות כל החברות הציבוריות של הקבוצה ברשימת ה-Pink Sheet, עקב הפסקת הדיווח החשבונאי, שנבע מפרשת התיארוך לאחור של אופציות שהוענקו למנהלים ועובדים

אולטיקום מקבוצת קומברס טכנולוג'י חזרה השבוע (ד') להיסחר ברשימה הראשית של הנאסד"ק. זאת, לאחר שמאז 2006 נסחרות כל החברות הציבוריות של הקבוצה ברשימת ה-Pink Sheet, עקב הפסקת הדיווח החשבונאי, שנבע מפרשת התיארוך לאחור של אופציות שהוענקו למנהלים ועובדים.

קומברס טכנולוג'י היא חברת אחזקות טכנולוגיות השולטת בקומברס עצמה, וכן באולטיקום, סטארהום הפרטית ו-ורינט (57%) הציבורית, שנחשבת למתחרה הגדולה של נייס.

אולטיקום (סימול: ULCM), המוחזקת בשיעור של 68% על-ידי קומברס טכנולוג'י, חזרה לנאסד"ק לאחר שביצעה ספליט הפוך (איחוד מניות) ביחס של 1 ל-4. כך עלה מחיר המניה ל-9 דולר, מעל הרף שדורשת בורסת נאסד"ק, של 4 דולר למניה, כדי להיסחר ברשימה הראשית. בנוסף הודיעה אולטיקום כי תפרסם את הדו"חות לרבעון הפיסקלי שמסתיים באוקטובר ב-10 לדצמבר.

בתפקיד יו"ר אולטיקום, המספקת תוכנת רשת לשירותי תקשורת קווית, סלולרית ואינטרנט, משמש אנדריי דהן, המכהן גם כנשיא ומנכ"ל קומברס טכנולוג'י. קומברס רכשה את החברה האמריקנית ב-1995 והנפיקה אותה בנאסד"ק בשנת 2000. בעבר ניסתה קומברס למכור את אולטיקום, אולם המהלך לא יצא אל הפועל. לא מן הנמנע כי כעת, לאחר שחזרה להיסחר ברשימה הראשית, תנסה קומברס שוב למכור את מניותיה באולטיקום.

בסוף שנת 2008 היו בידי אולטיקום מזומנים בהיקף של 282 מיליון דולר, ואת השנה היא סיימה בהפסד של 3.1 מיליון דולר. כיום נסחרת החברה לפי שווי של 99 מיליון דולר, לאחר שבאפריל חילקה דיבידנד בהיקף של 200 מיליון דולר.