ארקיע שוברת את המונופול של אל על בהטסת עולים חדשים

באחרונה נתגלעו חילוקי דעות בין הסוכנות לבין אל על לאחר לקראת חתימת הסכם עדכני בין הצדדים דרשה אל על להעלות באופן חד צדדי את התעריפים שהיא גובה מהסוכנות בכ-5%

חברת ארקיע תחל החל מהימים הקרובים להטיס עבור הסוכנות היהודית את העולים לישראל אחרי עשרות שנים בהן לחברת אל על הייתה בלעדיות בהטסת העולים.

על פי נתונים שפורסמו בעבר, אל על סיפקה לסוכנות היהודית שירותים בהיקף של 2.5 מיליון דולר מידי שנה. באחרונה נתגלעו חילוקי דעות בין הסוכנות לבין אל על לאחר לקראת חתימת הסכם עדכני בין הצדדים דרשה אל על להעלות באופן חד צדדי את התעריפים שהיא גובה מהסוכנות בכ-5%.

לאחר שאל על לא הסכימה לחזור בה מדרישתה זו פנתה הסוכנות לקבלת הצעות גם מחברות אחרות, ובחרה בהצעתה של ארקיע להטסת העולים מכל היעדים אליה טסה החברה.

עדיין לא הוחלט סופית האם העולים מצפון אמריקה יוטסו באמצעות אל על (שהיא החברה הישראלית היחידה המקיימת טיסות ליעדים אלה) או באמצעות חברות זרות.

מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, מסר כי במסגרת ההסכם תעניק ארקיע לסוכנות תעריפים מועדפים, תאפשר לעולים לשאת כבודה במשקל גבוה מהרגיל. כמו כן תפעיל החברה עבור הסוכנות טיסות ייעודיות.

בשנה החולפת עלו לישראל ‭15,875‬ עולים חדשים וכבר בחודש דצמבר יגיעו במטוסי ארקיע כאלף עולים נוספים מפריז. בנוסף, במהלך חודש דצמבר צפויים להגיע עולים חדשים מאוקראינה באמצעות הקו הסדיר החדש שארקיע החלה להפעיל ליעד זה.