הערכות: צפויה צניחה במחירי הנדל"ן בדובאי

סעוד מסעוד, מנהל מחקר ב-UBS ואנליסט נדל"ן בכיר למזרח התיכון וצפון אפריקה: "החדשות משפיעות על המנטאליות של המשקיעים, ומחירי הדיור עלולים לצנוח ב-20%-30% נוספים"

בשוק הנדל"ן של דובאי צפויות ירידות מחירים נוספות, וכן צפויים להחריף החששות לגבי זמינות המימון, כך מעריכים אנליסטים.

"החדשות משפיעות על המנטאליות של המשקיעים, ומחירי הדיור עלולים לצנוח ב-20%-30% נוספים", אמר סעוד מסעוד, מנהל מחקר ב-UBS ואנליסט נדל"ן בכיר למזרח התיכון וצפון אפריקה. "ייתכן שיתבצעו קיצוצי משרות נוספים כתוצאה מכל ארגון מחדש שהוא, והדבר עלול להשפיע ישירות על זרימת האוכלוסייה כלפי חוץ ולהוביל להיצע יתר בשוק הדיור".

"לדעתי תהיה השפעה על שוק הדיור. תהיה חוסר ודאות לגבי חבויות הקבוצה בעתיד, וזה ישפיע על התמחור", אמר ניקולס מקלין, מנהל חברת שירותי הנדל"ן CB ריצ'רד אליס. "אבל אם יש לך נכס בחברת בנייה שאינה קשורה, ייתכן שמדובר רק בהשפעה משנית קצרת טווח", הוסיף מקלין.

מכמה דו"חות שפרסמו לאחרונה אנליסטים עולה כי חל שיפור בתנאים בשוק הנדל"ן של דובאי, שבו צללו המחירים ב-50% מהשיא שנרשם אשתקד.

בדו"ח שהתפרסם החודש אמרה קולייר אינטרנשיונל שברבעון השלישי קפצו מחירי הדיור ב-7% - העלייה הראשונה בתקופה של 12 חודשים.

"החשש האמיתי הוא מתנאים נוספים שיציגו הבנקים, ומיכולתם לספק נזילות לשוק ב-2010 במונחי משכנתאות ופרויקטי פיתוח", אמר המנהל האזורי של החברה. הוא הוסיף שהגידול בפעילות ברבעון השלישי נגרם בעיקר מהתחדשות זמינותה של הנזילות בשוק.

בנק EFG הרמס, לעומת זאת, אמר שהוא דבק בתחזיתו להתאוששות במחירים בסוף 2010. "היקף ההיצע שצפוי להיבנות הוערך בצורה מוגזמת", אמרה סגנית נשיא מחקר מניות בסניף הבנק בדובאי.