מוטי זיסר תוקע יתר בארה"ב: מינה את אלכס ברנן למנכ"ל

היום הודיעה החברה על מינויו של אלכס ברנן כמנכ"ל אלביט פלאזה ארה"ב, החברה שתרכז את פעילות הקבוצה בתחום הנדל"ן המסחרי

"בכוונת הקבוצה לבחון רכישת מרכזים מסחריים בארה"ב, תוך ניצול הידע והניסיון בניהול והשבחת מרכזים מסחריים אשר נצבר בקבוצה במהלך 15 השנים האחרונות. לצורך כך בכוונת הקבוצה לבחון גיוס, באמצעות קרן, סך של כ-400 מיליון דולר, כאשר חלקה של קבוצת אלביט הדמיה (אלביט הדמיה ופלאזה סנטרס בחלקים שווים) יעמוד על עד כ-100 מיליון דולר. גיוס זה יאפשר לקרן לרכוש מרכזים מסחריים בהיקף של כ- 800 מיליון עד מיליארד דולר" - החתום על הציטוט האמור הוא לא אחר מאשר מוטי זיסר, יו"ר אלביט הדמיה, במסגרת דו"חותיה השנתיים של הקבוצה ל-2008 מסוף מארס.

היום הודיעה החברה על מינויו של אלכס ברנן כמנכ"ל הפעילות האמריקנית של הקבוצה. לברנן ניסיון של 25 שנה בניהול, השקעות, מימון ופיתוח עסקי בארה"ב ומחוצה לה, מדווחת אלביט הדמיה. ברנן שימש כבכיר באחת ממפעילות הקניונים הגדולות בארה"ב, GGP (או בשמה המלא, General Groth Partners). הפעילות בארה"ב תבוצע באמצעות חברה הקרויה אלביט פלאזה ארה"ב, הנמצאת בשליטתה ובשליטת החברה הבת שלה, פלאזה סנטרס בחלקים שווים.

בכוונת הזרוע האמריקנית "לנצל את הזדמנויות הנדל"ן הנוכחיות בארה"ב", לשון דיווח החברה מחו"ל. הכוונה היא להיכנס בעיקר לתחום הנדל"ן המסחרי, על-ידי רכישה ישירה של נכסים או באמצעות מיזמים משותפים של חברות נדל"ן מניב מובילות.

קרן ההשקעה במקרקעין (REIT) שבשליטת גזית גלוב , Equity 1 , משקיעה אף היא בארה"ב בתחום משיק - מרכזי קניות מסחריים מעוגני סופרמרקטים.

אלביט הדמיה, שמניותיה נמנות עם מדד ת"א-100 וברשימת ה-Global Select בנאסד"ק, הינה חברה בת של אירופה ישראל המתמקדת בארבעה תחומים עיקריים: תחום מרכזים מסחריים באמצעות חברת הבת פלאזה סנטרס (כ-75%) אשר נסחרת בבורסה הראשית בלונדון ובבורסה בוורשה; תחום המלונאות באמצעות חברת הבת אלסינט; תחום טיפול מונחה הדמיה רפואית באמצעות חברת אינסייטק; וכן השקעות היי טק בתחום הביוטכנולוגיה באמצעות חברת Gamida ובתחום התקשורת.