דובאי וורלד במגעים "קונסטרוקטיביים" עם הבנקים להסדר חוב

המו"מ שמקיימת חברת ההחזקות הממשלתית נוגעת לארגום מחדש של חוב בסך של 26 מיליארד דולר מתוך חוב בסך 59 מיליארד דולר אותו הקפיאה הממשלה של דובאי ביום רביעי האחרון למשך חצי שנה

דובאי וורלד דיווחה הערב לקראת סיום המסחר בוול סטריט כי פתחה במגעים ראשוניים אותם הגדירה כ"קונסטרוקיביים" עם הבנקים הנושים לגבי ארגון מחדש של חובות בהיקף של כ-26 מיליארד דולר. הודעה זו עזרה בשעה האחרונה של המסחר בוול סטריט לשוב לטריטוריה החיובית על רקע ירידת החשש לפגיעה במערכת הבנקאית. נציין כי מוקדם יותר היום גברו החששות לאחר שממשלת דובאי הודיעה כי לא תיהיה ערבה לחובותיה של דובאי וורלד.

ההצעה להסדר החוב כוללת את דובאי וורלד ואת חלק מהחברות הבנות שלה ובהן גם Nakheel world ו-Limitless World אך אינה כוללת חלק אחר מהחברות הבנות של החברה מאחר והן "עומדות על רגליים יציבות מבחינה פיננסית". הסדר החוב כולל גם חוב בסך של כ-6 מיליארד דולר של אג"ח איסלמיות שנמכרו ע"י נקהייל.

משבר החוב של דובאי החל ביום רביעי האחרון אז הודיעה הממשלה של דובאי כי חברת ההשקעות הממשלתית דובאי וורלד מתכוונת להקפיא את פירעון החובות לנושיה למשך לפחות חצי שנה ולהיכנס לתהליך ארגון מחדש תחת ניהול חברת הייעוץ דלויט.

דובאי וורלד צברה חובות בסך 59 מיליארד דולר, שהם כ-75% מסך החובות ממשלת דובאי המסתכמים ב-80 מיליארד דולר. דובאי נדרשת לפרוע אג"ח וחובות בסך 4.3 מיליארד דולר בחודש הבא, ו-4.9 מיליארד דולר נוספים ברבעון הראשון של שנת 2010, לפי נתוני דויטשה בנק.

ההודעה גררה את שוקי המניות ברחבי העולם לירידות חדות בשל החששות כי דובאי תגיע למצב של חדלות פירעון, שתהיה הגדולה ביותר מאז חדלות הפירעון של ארגנטינה ב-2001. יום המסחר הראשון מאז ההודעה היה היום ובורסת דובאי נפלה ביותר מ-7%. בורסת אבו דאבי הנסיכות השכנה צנחה ב-8.3%. כאשר לירידות בבורסה התווספה גם צניחה במחירי מכשירי החוב מסוג CDS של דובאי ואבו דבי.