הבנק המרכזי של יפן פתח קרן הלוואות ב-120 מיליארד דולר

הבנק המרכזי של יפן הבטיח לשתף פעולה עם הממשלה על מנת לעשות הכל כדי להוציא את הכלכלה היפנית ממצב של דפלציה, שעלולה להימשך שלוש שנים פיסקליות

הבנק המרכזי של יפן (BOJ) הכריז על ישיבת חירום שמטרתה מציאת דרכים לבלימת ייסוף הין. הבנק המרכזי הותיר את הריבית על 0.1% אך הקים קרן הלוואות למוסדות הפיננסים בהיקף של 10 טריליון ין (120 מיליארד דולר) אשר תקבל כערבון אג"ח ממשלתי של יפן וכן אג"ח קונצרני.

"על אף שהכלכלה היפנית מתאוששת, אין עדיין מספיק מומנטום כדי לתמוך בהתאוששות בת קיימא של הסקטור העסקי, ענף הנדל"ן והצריכה הפרטית", נכתב בהודעה של הבנק המרכזי.

הבנק המרכזי של יפן הבטיח לשתף פעולה עם הממשלה על מנת לעשות הכל כדי להוציא את הכלכלה היפנית ממצב של דפלציה, שעלולה להימשך שלוש שנים פיסקליות.

המהלך נועד לבלום את הדפלציה במדינה וכן לעצור את הייסוף המתמשך בין - דבר שפוגע ביצואניות היפניות. המטבע היפני יורד בשיעור החד ביותר מזה שבעה שבועות ביחס לדולר. הדולר עלה מוקדם יותר ב-1.18% ל-87.33 ין לדולר. נכון לעכשיו, הדולר עולה ב-0.8% ל-86.98 ין לדולר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי "צעד זה מהווה כניעה מסוימת ללחץ הכבד שהפעילה בשבועות ממשלת יפן בניצוחו של שר האוצר פוג'י על הבנק המרכזי במטרה להותיר את תוכנית רכישת הנכסים ואגרות החוב של הבנק המרכזי על כנה. ממשלת יפן מעוניינת בהמשך תוכנית זאת בכדי לאפשר לה להמשיך ולהנפיק אגרות חוב המסייעות לה לכסות את החוב הממשלתי התופח מבלי לחשוש לזינוק בתשואות על אגרות החוב הממשלתיות ארוכות הטווח".