מלחמת ההישרדות של בוימלגרין: הפסד ענק של 330 מ' ש'

למרות שחברת אזורים שבשליטתו חתמה על חוזים למכירת דירות בישראל בהיקף של 433 מיליון שקל מתחילת השנה ונוצר תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 222 מיליון שקל, השורה התחתונה נותרה מדאיגה

מניית אזורים , שבשליטת שעיה בוימלגרין, זינקה ב-310% מתחילת השנה, אלא שהשורה התחתונה נותרה מדאיגה - הפסד ענק של 330 מיליון שקל והון עצמי של 261 מיליון שקל בלבד - פחות מ-4% מהמאזן של החברה. הלחץ של הבנקים על אזורים להגדיל את הנזילות גדל והיא מימשה בשנה האחרונה את פעילות בתי המלון והכניסה את מגדל כשותפה בחברה (9%).

ההפסד במהלך תשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 נובע בעיקר מהפסד של כ-289 מיליון שקל בגין ההחזקות בחברת הבת קבוצת לגנא (מהפחתת ערך של קרקעות ופרויקטים לבנייה של הקבוצה במזרח אירופה( ומפעילות אזורים תיירות שמכירתה הושלמה במהלך הרבעון האחרון של השנה.

את הרבעון השלישי של השנה סיימה אזורים בהפסד ענק של 112 מיליון שקל, לעומת הפסד של 28.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2008. התוצאות הושפע מקבוצת לגנא ומהאינפלציה הגבוהה (2.44%). קבוצת לגנא ממשיכה להוות נטל על תוצאות הקבוצה - תרמה הפסד של כ-70 מיליון שקל ברבעון השלישי.

בכל זאת יש מספר נקודות אור קלוש בדוחות: החברה נהנית ממותג חזק בתחום הנדל"ן למגורים בישראל והיא חתמה על חוזים למכירת דירות בישראל בהיקף של 433 מיליון שקל מתחילת השנה - מה שיצר תזרים מזומנים חיובי של 223 מיליון שקל.