פעילות הייצור בסין עלתה בנובמבר בשיעור החד מזה 5 שנים

מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור של HSBC עלה בחודש זה ל-55.7 נקודות, לעומת 55.4 נקודות באוקטובר

היום (ג') פורסמו שני דו"חות בדבר הפעילות התעשייתית בסין, שהראו כי בנובמבר חלה התרחבות נוספת במגזר היצרני, ובכך חיזקו הנתונים את ההשערות כי ההתאוששות במדינה נמצאת על המסלול הנכון.

מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור של HSBC עלה בחודש זה ל-55.7 נקודות, לעומת 55.4 נקודות באוקטובר. קריאה זו מהווה את קצב ההתרחבות המהיר ביותר מאז אפריל 2004.

מדד מתחרה, שפרסמה לשכת הסטטיסטיקה בסין הצביע על רמה של 55.2 נקודות, בדומה לאוקטובר, והוא מסמן את החודש התשיעי ברציפות, בו הקריאה היא למעלה מ-50 נקודות. כל קריאה מעל ל-50 נקודות - משמעה התרחבות במגזר היצרני.

"המדדים הללו מראים כי ההתרחבות בפעילות התעשייתית בסין היא בת קיימא. בעוד שההשקעות הציבוריות עשויות להיות מתונות, הרי שהשקעות פרטיות בנדל"ן, הוצאות הצרכנים והביקוש לסחורות ייצוא - הם שיניעו את הצמיחה בחודשים הבאים", אמרו בתגובה בג'יי פי מורגן.

מקרב 11 תתי הקטגוריות במדד של הלשכה הסטטיסטית, מרכיב ההזמנות ליצוא נפל ל-53.6 נקודות מ-54.6 נקודות באוקטובר. במקביל, HSBC אמר כי היצרנים דיווחו על צמיחה בתפוקה, זה החודש השמיני ברציפות וכן, היצרנים גם העסיקו עובדים חדשים בשיעור שיא, מה שמרחיב את מגמת ההעסקה לשישה חודשים.