פלייקסט סיימה ניסוי עם yes: תשיק שירות משחקים ב-2010

שירות המשחקים של פלייקסט הוא מעין ספריית משחקים שיושבת אצל חברות הכבלים או הלוויין ■ תמורת דמי מנוי חודשיים יכולים המנויים לשחק במגוון משחקים, כאילו החזיקו בבית קונסולות כמו סוני פלייסטיישן או Wii

חברת הסטארט-אפ פלייקסט, העוסקת בתחום המשחקים, סיימה בימים אלו ניסוי מעבדה עם חברת הלוויין yes, לאחר שבחודשים האחרונים קיימה פיילוט עם חברת הכבלים HOT. כך נודע ל"גלובס". מנכ"ל פלייקסט, גיא דה-בר אמר בתגובה כי אינו יכול לאשר או להכחיש את קיומו של ניסוי עם yes.

שירות המשחקים של פלייקסט הוא מעין ספריית משחקים, שיושבת אצל חברות הכבלים או הלוויין. תמורת דמי מנוי חודשיים, יכולים המנויים לשחק במגוון רחב של משחקים, כאילו החזיקו בבית קונסולת משחקים כמו סוני פלייסטיישן או Wii של נינטנדו. חוויית המשחק דומה לזו של הקונסולה, וידית המשחק אינה שלט הטלוויזיה, אלא ידית משחק סטנדרטית של גיימרים.

עד לאחרונה השירות של פלייקסט פעל בעיקר בחברות כבלים בארץ ובעולם, על-פי מקורות המקורבים לפלייקסט, סיומו של הניסוי המוצלח של החברה עם yes מוכיח כי פלייקסט מתכננת לפעול גם עם חברות הלוויין בעולם.

לדברי דה-בר, "הניסוי ב-HOT היה הנדסי, כאשר זו הייתה פעם ראשונה שבדקנו את המערכת הזו בקנה מידה גדול". עוד הוסיף דה-בר כי "חלק גדול מהפיצ'רים שלנו לא עבדו בניסוי, בגלל שהוא הוגדר כפיילוט. כאשר השירות יתחיל לעבוד בצורה מסחרית, המערכת תאפשר לשחקנים לשמור נקודות במהלך המשחק וגם לשמור תוצאות ופרופילים".

הניסוי של HOT הסתיים כבר בחודש ספטמבר, ופלייקסט מתכננת השקה מלאה של השירות כבר בינואר 2010, אך עדיין לא ברור מתי חברת הכבלים תרצה להשיק אותו בצורה מסחרית.

הסכמי תוכן עם אקטיוויז'ן

לדברי דה-בר, בחודשים האחרונים סיימה החברה ניסוי שטח עם בריטיש טלקום, והיא עובדת כרגע על ניסויים עם מספר מפעילות גדולות באירופה, בארה"ב ובקוריאה.

בנוסף, החברה חתמה לאחרונה על הסכם תוכן עם מפתחת ומו"לית משחקי הווידיאו האמריקנית אקטיוויז'ן, והיא נמצאת בתהליך של חתימה על הסכמים עם אלקטרוניק ארטס, THQ, טייק טו ולוקאס ארטס.

פלייקסט השלימה סבב גיוס ראשון של כ-2 מיליון דולר בחודש יוני שעבר. בין המשקיעים נמצאים חממת קסניה, שמחזיקה בכ-33% מהחברה, רוטל קום מקבוצת ח.מר ומשקיעים פרטיים.

מ-yes נמסר בתגובה: "לא בוצע ניסוי עם פלייקסט".