מניות הזהב הובילו את העליות באסיה ואירופה: הפוטסי עלה ב-0.3%

הנג-סנג עלה ב-0.8% ■ מארק מוביוס ממליץ על מניות "שחוטות" של איחוד האמירויות ■ סקר של בלומברג: "הבנקים באירופה יוצאים מהמשבר הפיננסי העולמי, כשהם גדולים מתמיד ומהווים סיכון לכלכלות שלהם"

המדדים המובילים באסיה ובאירופה ננעלו בעליות שערים, בהמשך לנעילה החיובית אמש (ג') בוול סטריט, ובהובלת מניות הכרייה והמתכות שהגיבו במהלך היום לעליית מחיר הזהב לשיא חדש של 1,217 דולר לאונקיה, במסחר האלקטרוני, בניו יורק.

"כל מניות הזהב מזנקות היום, כשהן מנסות לעמוד בקצב המהיר של עליית מחירי הזהב", אמר כריסטופר אסלסטון, אנליסט המתמחה בענף הכרייה בגלובל האנטר סקיורטיז.

גם מחירי הנחושת והאלומיניום עולים לאור סימנים לעלייה בביקושים לסחורות בארה"ב. מדד ISM של ההזמנות החדשות עלה ל-60.3 נקודות מ-58.5 נקודות, ומדד של הביקוש למוצרי יצוא עלה לשיא של 15 חודשים.

ברקע, "גורו השווקים המתעוררים" מארק מוביוס, ממליץ לרכוש מניות של האיחוד האמירויות שלטענתו "נשחטו" ללא סיבה במהלך שני ימי המסחר האחרונים. מדד DFM של בורסת דובאי נפל ב-13% מאז שדובאי וורלד הודיעה כי היא במשא ומתן להסדר חוב, ומדד ADX של בורסת אבו דאבי נפלה ב-12%.

"לחברות נדל"ן רבות באיחוד האמירויות תזרים מזומנים חיובי ביותר, ועל כן אני צופה כי הן יצליחו; לא כל ענף הנדל"ן נקלע לבעיות", אמר מוביוס, היו"ר של קרן טמפלטון המנהלת 25 מיליארד דולר של נכסים המושקעים בשווקים המתעוררים.


ETFs לפיזור גלובלי

"עולם שברירי קבלנו בעקבות משבר דובאי. הדבר הנכון לעשות הוא לבחון את ה-ETFs שהצענו בשבוע שעבר לפיזור גלובאלי ולראות מה קרה להן, האם הן במצב של הזדמנות טובה יותר או שמגמת העלייה נקטעה", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של גלובס.

אוסטרליה-EWA : בשלב זה כדאי להמתין עם חזרה לפוזיציית רכש לאחר הפריצה כלפי מטה של 23 דולר, התמיכה שציינו. יכולה להיחלש בהשוואה ל-S&P 500 .

יפן-EWJ : מתחזקת ובהחלט הפכה למעניינת לתיק. הגנה מתחת ל-9.1 דולר. מהלך מעל 9.6 דולר יחשב סימן שורי מאוד.

סינגפור EWS : שומרת על עוצמתה. הגנה על פוזיציית רכש מתחת ל-11 דולר.

הבנקים האירופאים גדולים מתמיד

הבנקים באירופה יוצאים מהמשבר הפיננסי העולמי, כשהם גדולים מתמיד ומהווים סיכון לכלכלות שלהם. כך עולה מסקר של בלומברג. BNP פריבה , ברקליס ובנקו סנטנדר הם בין 353 הבנקים האירופאים שנכסיהם תפחו מאז תחילת 2007. נכסיהם של 15 בנקים באירופה עולים על אלה של מדינות האם, בהשוואה לעשרה בנקים בלבד לפני שלוש שנים.

מניות הזהב, ליהיר גולד (סימול: LGL.ASX) וניוקרסט מיינינג ריכזו עניין רב לאור עליית מחיר הזהב לשיא חדש. מחיר החוזים העתידיים על הזהב למסירה בדצמבר עולה כעת ב-1.1% ל-1,213.3 דולר לאונקיה לאחר שמוקדם יותר הגיע ל-1,217 דולר לאונקיה, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורוות של ניו יורק.

מניות הכרייה, BHP ביליטון , ריו טינטו , וסומיטומו מטאל ריכזו עניין לאור עליית מחירי הזהב, הנחושת והאלומיניום.

גורו השווקים המתעוררים, מארק מוביוס, ממליץ על מניית Emarr Proporties PJSC (סימול: EMAAR:DB), חברת הנדל"ן הגדולה ביותר באיחוד האמירויות, שצנחה ב-19% בשני ימי המסחר האחרונים.