"צריך להרוג את המחבלים אחד אחד עד ששליט ישוחרר"

כך אמר ג'ונתן פולארד בהתייחסו למגעים לשחרור שליט ■ חניכי מכינות קדם צבאיות חתמו על מכתב הקורא לממשלה שלא לשחרר מחבלים תמורת שליט

כ-250 חניכי מכינות קדם צבאיות חתמו על מכתב הקורא לממשלה לא לשחרר אסירים פלסטיניים תמורת שחרורו של גלעד שליט. כך מדווח הבוקר (ד') גלי צה"ל. יש לציין כי חניכים רבים סירבו לחתום על המכתב.

"הלב שלנו הוא עם משפחת שליט", אמר אחד החתומים על המכתב לגלי צה"ל. "אך יש קו אדום שישראל נקטה וברגע שיש חציה של הקו האדום הזה במו"מ עם דרישות מופרזות של המחבלים, אז זה מעיד על צבא כושל על כל המשתמע מכך".

בתוך כך, על רקע הדיווחים על מגעים מתקדמים לשחרור גלעד שליט, אמר היום ג'ונתן פולארד, המרגל היהודי-אמריקני המרצה עונש מאסר בארה"ב, כי אל לה לישראל לשחרר מחבלים תמורת שליט, אלא להרוג אותם. כך מדווח העיתון "ג'רוזלם פוסט".

"שחרורם של 980 אסירים בעבור שליט הוא בגדר חילול הקודש", אמר פולארד במהלך שיחה שערך עם משה פייגלין בבית הכלא בצפון קרוליינה. את הידיעה פירסם לראשונה העיתון "ג'רוזלם פוסט".

"כשנודע לו כי מאות אסירים ישוחררו - פולארד רתח מזעם", כך על פי הדיווח. "במקום לשחרר את האסירים, צריך ראש הממשלה בנימין נתניהו לקחת את הרשימה שהעביר לו חמאס ולהרוג בכל יום אסיר אחד עד שישוחרר שליט מהשבי", הוא אמר במהלך הביקור. "אסור לנתניהו לשחרר אסירים, יהיה אשר יהיה".

"מדוע חייו של ישראלי אחד שווים הרבה כל כך?"

בשבוע שעבר פרסם פולארד מכתב בעיתון, בו יצא בנחרצות נגד העסקה. "מדוע חייו של ישראלי שבוי אחד שווים כל כך הרבה בעיני מנהיגי ישראל, עד שהם מוכנים לוותר על כל ההיגיון והמוסר כדי לשחררו?", תהה במכתב. "האם אנו באמת מאמינים ששחרור מחבלים כה רבים ורוצחים הוא מחיר הגיוני?".

בתוך כך מדווחים הבוקר כלי התקשורת הערביים, כי המתווך הגרמני בעסקה ממשיך במסע הדילוגים בין תל אביב לרצועת עזה, בניסיון להביא לעסקה עוד החודש. על פי דיווחים מהימים האחרונים, עיקר המחלוקת בין ישראל לחמאסמתרכזת כעת ב-50 אסירים בלבד, חלקן נשים שנידונו למאסרי עולם בגין מעורבותן בפעולות טרור.