מבצע "פיראט" של HOT: תשבש בכוונה האינטרנט וקווי הטלפון כדי ללכוד סטודנטים "גנבי טלוויזיה"

וכך זה יעבוד: שידורי הטלוויזיה לא ישובשו, ולבתי המתלוננים ישוגר טכנאי שיבדוק אם הוסרו "פילטרים" לסינון השידורים בבתי המנויים על שירותי הטלפון או האינטרנט בלבד ■ מייל המוני בין סטודנטים בב"ש: "גם אם האינטרנט איטי, אל תיצרו קשר עם HOT, אלא אם אין לכם מה להסתיר"

בשבוע האחרון עבר בין הסטודנטים בבאר-שבע מייל בתפוצה רחבה. במייל הם התבשרו כי חברת הטלוויזיה בכבלים HOT שוקדת על מבצע ללכידת מתחברים פיראטיים לשידוריה, תופעה הנחשבת לרחבה יחסית בבירת הנגב, ובמיוחד בקרב הסטודנטים באזור.

למייל צורף מכתב, פנימי לכאורה, של החברה, ובו הסבר כיצד יתנהל המבצע לאיתור הפיראטים: HOT תיצור שיבושים מלאכותיים באינטרנט ובקווי הטלפון, אך לא בטלוויזיה. לבתיהם של מי שיתלוננו ישוגר טכנאי שיבדוק אם הוסרו מעין "פילטרים" שאמורים לסנן את שידורי הטלוויזיה בבתים של לקוחות המנויים רק על שירותי הטלפון או האינטרנט. מי שהסיר את הפילטר יטופל כפיראט.

לאותה תכתובת לכאורה צורפה גם רשימת רחובות שבהם צפוי להתבצע המבצע, שזכה לכינוי "מבצע מלביש".

הסטודנטים הפנימו את המייל הזה במהירות. אחד מהם מדווח על האטה מסתורית בגלישה, ומייעץ לחבריו: "לא משנה מה הבעיה, לא מומלץ ליצור קשר עם HOT, אלא אם כן אין לכם מה להסתיר".

ומה עם הלקוחות הלגיטימיים, אלה שמשלמים כנדרש? ב-HOT טוענים שהם לא יסבלו, אך מסרבים להסביר כיצד בדיוק.

אולי הרשת כה מתוחכמת עד שהשיבושים יודעים מי משלם ועוזבים אותו לנפשו, ומי לא וניתן להטרידו כדי שיקרא לטכנאי. חבל רק שהרשת לא מספיק מתוחכמת כדי שהמידע הזה יגיע להנהלת החברה בלי שיבושים.

דוברת HOT מסרה בתגובה: "החברה פועלת באופן נחוש וממוקד על מנת למגר את התופעה העבריינית של גניבת שידורים".