יו"ר טמפלטון: "עם הנהלת סאן, תרו יכולה להגיע למחיר גבוה"

החברה פרסמה נתונים פיננסיים לא מבוקרים לרבעון השלישי, מהם עולה כי המכירות גדלו ב-4% ל-93.9 מיליון דולר, אך הרווח הנקי הצטמצם ב-22% ל-9.7 מיליון דולר

סיבוב הפרסה שביצעה קרן טמפלטון במאבק השליטה על תרו הישראלית, עליו פורסם לראשונה ב"גלובס", עורר הדים והקפיץ אתמול את מניית סאן ב-6% בבורסה ההודית. טמפלטון, שמחזיקה ב-10% מתרו, התנגדה להעברת השליטה בתרו לידי סאן ההודית בשנתיים וחצי האחרונות, אך כעת שינתה את דעתה והחליטה לתמוך בסאן. כפי שפורסם ב"גלובס", טמפלטון החליטה להימחק מהערעור של תרו נגד סאן לבית המשפט העליון, בו טמפלטון הייתה אחת המערערות.

בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג ולתקשורת ההודית התייחס יו"ר הקרן, מארק מוביוס, למהלך. "החלטנו שחשוב מאוד להאיץ את ההשתלטות של סאן על תרו", אמר מוביוס. הוא הוסיף שבכוונת טמפלטון להמשיך ולהחזיק במניות תרו משום שלחברה יש פוטנציאל גדול, "ועם ההנהלה הנכונה נוכל להגיע למחיר גבוה בעתיד. אנחנו מאמינים שעם הנהלת סאן זה יכול לקרות", לדבריו. מוביוס ציין גם שטמפלטון נמצאת בקשר עם בעלי מניות אחרים בנושא זה.

מאבק השליטה בין מייסדי תרו בראשות היו"ר בארי לויט, לבין סאן נמשך מ-2007, אז נחתם הסכם למכירת תרו לסאן. ההסכם בוטל והצדדים נמצאים מאז בהליכים משפטיים, שהגיעו עד לבית המשפט העליון. הצעד של טמפלטון הוא בעיקר פסיכולוגי, מפני שההכרעה הסופית בעניין תתקבל על-ידי שופטי העליון. תרו נסחרת ברשימת הפינק שיטס בארה"ב, אליה עברה לאחר שלא פרסמה דו"חות כספיים במועד. שווי השוק שלה הוא 371 מיליון דולר.

במקביל פרסמה היום החברה נתונים פיננסיים לרבעון השלישי. המכירות גדלו ב-4% ל-93.9 מיליון דולר, אך הרווח הנקי הצטמצם ב-22% ל-9.7 מיליון דולר.