עיריית ירושלים תאריך בשבוע את המכרז למיתוג העיר

זאת על מנת לאפשר למשרדי פרסום ומיתוג נוספים להשתתף במכרז ■ בין המשתתפים במכרז: שיר-שפיצר וארד תקשורת - שני משרדים עם קשרים פוליטיים ענפים ■ היקף התקציב למיתוג העיר: כ-400 אלף שקל

עיריית ירושלים החליטה הבוקר (ד') לדחות בשבוע את המכרז למיתוג העיר, על מנת לתת הזדמנות למשרדי פרסום ומיתוג נוספים להשתתף במכרז. עד כה ניגשו למכרז כ-10 משרדים, כאשר הבולטים ביניהם הם משרד ארד תקשורת, ומשרד המיתוג שיר-שפיצר.

עיריית ירושלים פרסמה באחרונה מכרז למיתוג העיר, בין השאר על מנת לגרום להגדלת מספר התיירים שמגיעים כיום לעיר, עד ל-10 מיליון תיירים בשנת 2020. בנוסף, המיתוג יתמקד בהפיכתה של ירושלים לעיר חינוך שמפתחת ומשקיעה בחינוך ובהשכלה גבוהה. כמו כן, המיתוג נועד לנסות ולשמור על הצעירים בעיר.

למרות שהמכרז נשלח לכ-15 משרדים מתמחים, שני משרדים נחשבים למתמודדים המובילים, כאשר לשניהם קשרים פוליטיים אלה ואחרים. המשרד הראשון הוא ארד תקשורת, שאחד מבעליו, אייל ארד, שימש כיועץ לראש עיריית ירושלים המכהן, ניר ברקת; ומשרד שיר-שפיצר, שנפתלי שפיצר, שותף במשרד, הוא בעלה של יו"ר מפלגת קדימה, ציפי לבני.

ל"גלובס" נודע כי עלות פרויקט המיתוג של ירושלים - כולל השכר למשרד הממתג - יעמוד על כ-400 אלף שקל בסך-הכל. עיקר התקציב יופנה בשלב מאוחר יותר למשרד הפרסום שיפרסם את המיתוג החדש באמצעי המדיה.

בנקודה זו לא ברור אם העירייה תסתייע באחד ממשרדי הפרסום (הקטנים יחסית) שבירושלים, עימם היא עובדת בשגרה, או שתבצע מכרז פרסום למשרדי הפרסום הגדולים. בכל מקרה, הליך המיתוג של העיר צפוי לקחת לפחות כשנה.

לפי עיריית ירושלים, עיקר השיקול בבחירת המשרד יהיה המשקל הכספי בהצעה. בעירייה דחו את הטענות בדבר קשרים פוליטיים לשני המשרדים, והדגישו כי מדובר במכרז מקצועי שבו תתקבל ההצעה הראויה והמקצועית ביותר.

דובר עיריית ירושלים אישר ל"גלובס" כי עקב ההתעניינות במכרז הוחלט להאריכו בשבוע.