מחדל בטקס פרסי הרדיו: ההחלטה על חלוקת הפרסים היתה שרירותית

יו"ר אגודת העיתונאים, יוסי בר-מוחא: "זו היתה פארסה מוחלטת" ■ יו"ר התאחדות הרדיו האזורי, דוד בן-בסט: "הדברים צריכים להיבחן על מנת ש'פאשלה' כזו לא תקרה שוב"

הזוכים בטקס פרסי הרדיו שחולקו השבוע נקבעו ללא כל קשר לאיכותם. על-פי חברים בוועדת הפרס, הוועדה כלל לא האזינה למרבית התוכניות שהונחו לפניה מחמת חוסר בזמן, ועל כן החליטה לחלק פרסים לכל תחנות הרדיו המשתתפות באופן שרירותי.

בטקס, שנערך בראשית השבוע, נבחרו קרוב ל-15 זוכים שהגיעו לכנס אילת לעיתונות במיוחד לצורך קבלת הפרס. טקס פרסי הרדיו השלישי במספר הוא היום המוסד היחידי שמעניק אותות הערכה לתעשיית הרדיו בישראל.

"מכיוון שכנס אילת בלע את הרדיו, הכל נעשה באופן מאוד מהיר, ובכלל לא שמענו חלק ניכר מהתוכניות שהוגשו לנו", אמר ל"גלובס" אחד מחברי הוועדה. "תחנות הגישו תוכניות מועמדות, אך הסיכום היה לגמרי שרירותי, ודאגו שכל התחנות יקבלו פרסים. לא היו בכלל קריטריונים. זה היה כתוצאה של חוסר ברירה, זו היתה מין פשרה כזו".

מי שארגן את וועדת הפרס ואת אירוע חלוקת הפרסים היה איש קול ישראל, אמנון שילוני. ועדת הפרס שלחה לכל אחת מהתחנות בקשה לשלוח הקלטות של תוכניות וקטעי וידיאו שאמורים להיות משודרים בטקס, עד לתאריך מוסכם. על-פי גורמים בשוק הרדיו, הוועדה חילקה את הפרסים לפי הגודל היחסי של הגופים בשוק. חלק מהתחנות אף התבקשו לדרג את תוכניותיהן שלדעתן הכי מגיע להן הפרס.

יו"ר אגודת העיתונאים, יוסי בר-מוחא, מארגן הכנס באילת, אמר בתגובה כי "זו היתה פארסה מוחלטת, וזה לא יהיה בשנה הבאה. אמנון שילוני לא יהיה בתמונה. זה היה חוסר אחריות משווע. תהיה ועדה נורמלית בלתי תלויה, ולא תהיה כמות כזו של פרסים, יהיו 4-5 פרסים".

יו"ר התאחדות הרדיו האזורי, דוד בן-בסט, אמר בתגובה כי "אם הדבר אכן קרה, אני המום ומתקשה להאמין, ואני חושב שהדברים האלה צריכים להיבחן כדי ש'פאשלה' כזו לא תקרה בפעם הבאה. אין לי ספק שכוונתו של שילוני היתה טובה, אבל כנראה שכוונה לא מספיקה".

מפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, אמר בתגובה: "אין לי שמץ מושג כיצד התבצע הליך הבחירה. אני מצטער על כך שהוענקו יותר מדי פרסים, והיה נכון יותר לקבוע 4 או 5 פרסים בקטגוריות קבועות ולבחור אותם באופן מקצועי, גם במחיר שעלול היה להיווצר חוסר שוויון בין התחנות".

מהרשות השנייה נמסר: "הרשות השנייה לא השתתפה בוועדה או באופן חלוקת הפרסים, בשל עמדתנו האובייקטיבית כרגולטור של כל התחנות".

בקול ישראל הפנו לתגובה לוועדת הפרס.

אמנון שילוני אמר בתגובה כי "אין לי חלק בדברים ויש לפנות בעניין לאמנון נדב שעמד בראש וועדת הפרס".

אמנון נדב אמר בתגובה: "בהתחשב בקוצר הזמן, הוועדה השנה שימשה כמתווכת בין המלצות המנהלים של כל תחנה ותחנה לקהל הרחב, כאשר בשיקולים של הוועדה הסינון היה לפי החומר שהעבירו מנהלי התחנות, ואני בהחלט הנחיתי את הוועדה לשמור על איזון בין התחנות הארציות לאזוריות".