169 אלף משרות נגרעו במגזר הפרטי בארה"ב בנובמבר

הנתון היה חלש מהצפי שהעריך כי יגרעו 150 אלף משרות בלבד בנובמבר, ועדיין מדובר במספר המשרות הקטן ביותר שנגרע בארה"ב מאז יולי 2008 ■ זהו החודש ה-23 בו נגרעים מקומות עבודה בסקטור הפרטי בארה"ב

מספר העובדים בסקטור הפרטי בארה"ב שנגרעו בנובמבר היה המספר הנמוך ביותר מאז יולי 2008, כך על פי סקר ה-ADP שהצביע על גריעה של 169 אלף משרות אולם הנתון היה פחות טוב מהצפי שהעריך כי יגרעו 150 אלף משרות בלבד, מדובר בחודש ה-23 בו נגרעות המשרות מהסקטור הפרטי בארה"ב.

באוקטובר נגרעו 195 אלף משרות לעומת הדיווח המקורי שהצביע על 203 אלף. מספר המשרות שנגרעו מהחברות המייצרות טובין נפלו ב-88 אלף משרות בנובמבר, נתון זה כולל ירידה של 44 אלף משרות בסקטור הייצרני ו-44 אלף משרות בתחום הבנייה. בסקטור השרותים נגרעו 81 אלף משרות.

נציין כי נתון זה הינו הנתון המקדים לנתוני התעסוקה והאבטלה בארה"ב שיפורסמו ביום ו' הקרוב אז צפוי להתפרסם כי מספר המועסקים במגזר הלא חקלאי ירד ב-150 אלף משרות, את הפער החיובי בין שני הנתונים ניתן להסביר בכך שאל הסקטור הציבורי מצטרפים לאחרונה יותר ויותר עובדים, מה שמצביע על מאמציו של הממשל לתמוך בשוק התעסוקה. שיעור האבטלה בארה"ב בנובמבר צפויה להיוותר ברמת השיא שנרשמה הבחודש הקודם, 10.2%.

לאחר פרסום הנתון התאפסו החוזים על המדדים המובילים בוול סטריט לאחר שהצביעו על עלייה לפני פרסום הנתון.