ספר הבז' מצביע על "שיפור מתון" בפעילות הכלכלית בארה"ב

עלייה מסויימת בהוצאות הצרכנים, בפעילות היצרנית ובתחום הדיור הצליחה לקזז את החולשה בשוק הנדל"ן המסחרי ■ הבנקים במרבית האזורים דיווחו על ירידה בביקושים להלוואות ■ שוק העבודה נותר חלש

"שיפור מתון" נרשם בסוף חודש אוקטובר ותחילת נובמבר בכלכלת בארה"ב, כך עולה מספר הבז' שפרסם הערב (ד') הפדרל ריזרב הבוחן את הפעילות הכלכלית ב-12 המחוזות של ארה"ב. עלייה מסויימת נרשמה בהוצאות הצרכנים, בפעילות היצרנית ובתחום הדיור והצליחה לקזז את החולשה בשוק הנדל"ן המסחרי.

שוק העבודה נותר חלש "על רקע פיטורים נוספים, חולשה באיוש כוח אדם חדש ורמה גבוהה של אבטלה". בעוד שסימנים להתייצבות ושיפור נרשמו בבוסטון, דאלאס וקנזס סיטי, עדיין לא מדובר בעלייה של המשכורות או בעלייה ברמת המחירים לצרכנים.

ספר הבז' לא כלל הפעם הפתעות גדולות, כאשר מרבית האזורים דיווחו על שיפור מתון בפעילות הצרכנית. 7 מחוזות דיווחו כי המכירות הקמעונאיות בניטרול מכירות כלי רכב רשמו שיפור וב-4 מחוזות נרשמה יציבות במכירות. מכירות כלי הרכב השתפרו ב-6 אזורים בכך התאוששו המכירות לאחר שבחודש הקודם נרשמה ירידה לשפל במכירות המכוניות בעקבות סיום תוכנית הממשל "מזומן בתמורה לגרוטאה".

הפעילות הייצרנית גם היא רשמה שיפור מתון במרבית האזורים, כאשר במרבית האזורים היו העסקים אופטימיים ביחס לתחזית קצרת הטווח. גם מכירות הבתים ופעילות הבנייה השתפרה במרבית האזורים, ועלתה מרמות נמוכות מאד. רמות המחירים נותרו ללא שינוי או בירידה בבמרבית האזורים, כאשר בשוק הנדל"ן עלו הביצועים של הנכסים מהרמה הנמוכה יותר על אלו של הנכסים היוקרתיים יותר, על חלק מתופעה זו השפיעה תוכנית הסיוע של הממשל לרכישת בתים בפעם הראשונה. תחום הנדל"ן המסחרי היווה את עקב אכילס של הספר כאשר באזור בוסטון תוארה הפעילות בתחום זה כ"חלשה" ובקנזס סיטי כ"מופרעת" או לא יציבה, כאשר התנאים בתחום זה ניהיו קשים יותר בכל האזורים על רקע העלייה בשיעור הנכסים שפונו, מה שלחץ מטה את היקף ומכיר ההשכרות של נכסי הנדל"ן המסחרי.

הבנקים במרבית האזורים דיווחו על החלשות בביקושים להלוואות ועל הקשחה של תנאי האשראי.