דאבוש: "רשת חייבת 60 מיליון שקל. שימו את הכסף עכשיו בערבויות"

יו"ר מועצת הרשות השנייה תקפה את זכייניות ערוץ 2 על טענתן כי החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 אינו שיוויוני ■ מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי: "אם החוק יישאר כפי שהוא, בעלי המניות ימשיכו להשקיע בערוץ - אך לא בכל תנאי"

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, תקפה את זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, על טענתן כי חוק הארכת זיכיון ערוץ 10 אינו שיוויוני.

בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת שהתקיים היום (ה'), קראה דאבוש לעבר נציגי רשת שנכחו במקום: "ערוץ 2 נהנה ממיקוד הרגולציה, ולא יכולנו לעשות את זה לערוץ 10. עכשיו אנחנו עושים את ההתאמות. אנחנו עושים השוואה של התנאים של ערוץ 10 לערוץ 2 - ולא ההיפך. כל אחד קיבל בדיוק מה שהוא צריך לקבל. אתם חייבים 60 מיליון שקל על השנים 2006 ו-2007. תשימו את הכסף הזה עכשיו בערבויות".

בדיון, בראשותו של ח"כ אופיר אקוניס, העלו חברי כנסת את השאלה האם ערוץ 10 מתכוון בכלל לעמוד בחוק, אם זה לא יהיה לרוחו. הסוגיה עלתה לאחר שנודע כי בחוק קיים סעיף לפיו החוק לא יעלה לקריאה שנייה ושלישית, אם מועצת הרשות השנייה לא תאשר הסדר עם ערוץ 10. "עמדת הממשלה היא כי לא יאושר החוק לפני שיאושר הסדר בערוץ 10", אמרה נציגת משרד המשפטים, עו"ד דנה נויפלד.

היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, עו"ד אתי בנדלר, פנתה אל מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, ושאלה: "אם הכנסת תחליט לאמץ את ההסדר, כולל סעיף הקולנוע, אתה לא במשחק?"

תשובתו של ורשבסקי היתה שאם החוק יישאר כפי שהוא, בעלי המניות ימשיכו להשקיע בו - אך לא בכל תנאי. "נעמוד בכל מה שהכנסת תקבל", אמר ורשבסקי, "אם לא נצליח לעמוד, נגיד 'אנחנו לא יכולים לעמוד בזה'. גם כדי לעמוד בתנאים האלה בעלי המניות צריכים להשקיע סכומים אדירים. אנחנו מתכוונים לעמוד בהם, לא נעשה 'אובר רולינג' לממשלה או לכנסת. זו לא מסחטה".

שר התקשורת, משה כחלון, שנכח אף הוא בדיון, איבד את שלוותו לנוכח הדרישה של חברים בוועדה להפסיק את התהליך עד אשר ערוץ 10 לא ימצה את דיוניו מול הרשות השנייה.

"צריך להמשיך בהליך החקיקה", קרא כחלון, "נגיע לסעיף המחלוקת, ערוץ 10 יגיד מה שיש לו, יהיה דיון, ואנחנו נראה. יש הסכמה על 90%, תתקדמו, נגיע ל-10% ונדון בהם. יש פה מחלוקת, ואנחנו נדון. למה לתקוע את החוק עוד לפני שהוא התחיל?".

על-פי נתונים שהציג מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, בוועדת הכלכלה, החוסרים של רשת בתחום הסוגה העילית גבוהים יותר מאלה של ערוץ 10: החוסר של רשת בין השנים 2006-2008 עומד על 84 מיליון שקל, בעוד החוסר של ערוץ 10 החל מ-2004 עומד על 80.2 מיליון שקל בלבד. החוסר של קשת עומד על 76 מיליון שקל.

בדיון הציג סמירה גם חלקים מתוך דו"ח 2008 של הרשות השנייה, שטרם פורסם. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", זכייניות ערוץ 2 לא עומדות במחוייבויות, בעוד ערוץ 10 עומד בהן במלואן.

על-פי הרשות השנייה, לקשת יש חוסר של 33.2 מיליון שקל ואי-הכרה ב-15.1 מיליון שקל, ולרשת יש חוסר של 36.6 מיליון שקל ואי-הכרה ב-17.7 מיליון שקל.

טרם נמסרו תגובות מרשת ומקשת.