ההפתעה של עו"ד גזית

עם בריחת שותפיו נעלם לגזית חלק נכבד מכוח המיקוח במו"מ למיזוג עם גרוניצקי

עו"ד רון גזית, ש-7 שותפים ו-18 עורכי דין ממשרדו חמקו לו מבין האצבעות השבוע לטובת משרד עצמאי, יכול היה להיות בעמדת המנצח השבוע.

לו רק היה מודיע על מיזוג משרדו, רון גזית-רוטנברג ושות', עם משרד גורניצקי ושות' רגע לפני שמשרדו פוזר לארבע רוחות השמיים - אולי היינו יכולים לתת לו ליהנות מהספק ולומר "על מה כל הרעש? הוא יכול לוותר על 2/3 ממשרדו כשהוא הופך לשותף בכיר במשרד ה-10 בגודלו בארץ".

אלא שגזית לא הודיע על מיזוג. הידיעה שהסעירה השבוע את הקהילייה המשפטית היתה פרישתם הדרמטית של שותפיו מהמשרד, דווקא בגלל המגעים למיזוג שניהל עם משרד גורניצקי.

ההערכות היו שהשותפים עוזבים מכיוון שחששו למעמדם במשרד החדש, אך ל"גלובס" נודע כי הם נטשו את המשרד מכיוון שהמשא-ומתן למיזוג נוהל מאחורי גבם, ללא הסכמתם וידיעתם, וחמור מכך - לאחר שהשותפות קיבלה החלטה חד-משמעית, מספר חודשים קודם לכן, שלא להתמזג עם גורניצקי.

המגעים למיזוג בין שני המשרדים קרמו עור וגידים, אך אף אחד מהצדדים לא מיהר לחתום. ואז נחתה על גזית פצצה, בדמות פרישה המונית ממשרדו.

הפירוק הזה תפס אותו לא מוכן. משרדו הפך בין רגע ממשרד בינוני, המעסיק יותר מ-30 עורכי דין, למשרד קטן, חסר מחלקות מהותיות, שבכלל לא ברור מי מגרעין לקוחותיו יישאר איתו.

עם בריחתם של שותפיו נעלם לגזית חלק נכבד מכוח המיקוח במשא-ומתן למיזוג. גם אם המיזוג יושלם בשבוע הבא, בהתאם להערכות, לא בטוח כלל כי חלקו של גזית במשרד הממוזג יהיה זהה לזה שדובר עליו לפני הטלטלה במשרדו.