בנק אוף אמריקה ביצע את גיוס ההון הגדול ביותר משנת 2000

גייס 19.3 מיליארד דולר ממכירת מניות במחיר של 15 דולר ליחידה המשקף דיסקאונט של כ-5% על מחיר הסגירה אמש בוול סטריט ■ מטרת הגיוס: החזרת 45 מיליארד דולר, אותם קיבל הבנק מתוכנית הסיוע TARP

גיוס ההון הגדול ביותר מאז שנת 2000 בוצע אמש בארה"ב, כאשר בנק אוף אמריקה גייס 19.3 מיליארד דולר ממכירת מניות במחיר של 15 דולר ליחידה, מחיר המשקף דיסקאונט של כ-5% בחסלמחיר הנעילה של הבנק אמש בוול סטריט. מטרת הגיוס הינה החזרת 45 מיליארד דולר, אותם קיבל הבנק מתוכנית הסיוע של הממשל, tarp, על רקע המשבר הפיננסי.

הבנק כבר הודיע כי ישתמש לצורך פירעון חוב בסך של 26.2 מיליארד דולר מעודפי הנזילות שצבר וכן כי ינפיק מניות בסכום של 1.3 מיליארד דולר. נציין כי ההחלטה להשיב את ההלוואה שנתן הממשל תיהיה (בן היתר ) על חשבון הבונוסים, שציפו לקבל המנהלים הבכירים בבנק.

נזכיר כי בחודש מאי השנה גייס בנק אוף אמריקה 13.5 מיליארד דולר בעת שהנפיק 1.25 מיליארד מניות רגילות, במחיר של 10.77 דולר ליחידה, זאת בעקבות דרישת הממשל להגדיל את הון הבנק, אשר רכש את הנכסים של מריל לינץ'.

זהו אינו הבנק האמריקני הראשון שמודיע על החזרת כספים שקיבלו מהממשל במסגרת תוכנית החילוץ TARP, גם בנקים אחרים שואפים להחזיר את הכספים לממשל על מנת להפסיק את ההתערבות של גורמים רגולאטוריים בפעילותם ולבטל את הלגיטימציה של הביקורת הציבורית על ההחלטות אותם הם לוקחים. בחודשים אחרונים גייסו בנקים וחברות ביטוח כ-1.5 טריליון דולר, בכדי לפצות על ההפסדים של 1.7 טריליון שהפסידו על רקע המשבר הגלובאלי.

"מדובר בבשורות טובות עבור בנק אוף אמריקה וצעד בריא שהיה אמור להתרחש", אומר ג'ייסון ברדי, מנכ"ל חברת ניהול ת'ורנבורג, שהוסיף: "אם הוא יכול להוציא סכום כסף על פירעון הלוואה ממשלתית, זה אומר שבחר במסלול נכון".