עיני: הקמתי ועד בתפרון; תפרון לא שילמה השכירות לדצמבר

(עדכון) - גובה דמי השכירות - 826 אלף שקל; המשכירה - ריט 1 ■ יו"ר ההסתדרות: "מקווה שנוכל להציל את 1,000 העובדים שפרנסתם בסכנה"

שלושה ימים אחרי שחשף "גלובס" כי ההסתדרות החלה לצרף לשורותיה את עובדי תפרון, התקשר הבוקר יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אל יו"ר תפרון, יעקב גלברד, ובישר לו כי ההסתדרות הפכה רשמית לארגון היציג של העובדים על פי חוק. זאת, לאחר שלמעלה משליש מעובדי החברה בארץ חתמו על טפסים והצטרפו לארגון. המשמעות: ההסתדרות תוכל לנהל מו"מ בשם העובדים מול הנהלת החברה, ואם יהיה בכך צורך גם לפתוח בצעדים ארגוניים.

בהודעה שפרסם עיני מאוחר יותר הוא אמר: "אני מקווה שכבר בימים הקרובים נוכל להתכנס יחד עם הבנקים, נציגי משרד האוצר ועם נציגי התמ"ת, כדי לחלץ פתרון ולהציל את 1,000 העובדים שפרנסתם כרגע נמצאת בסכנה". לדבריו, "מדובר במפעל מרוויח בדרך כלל, שנקלע בשנה האחרונה לקשיים עקב המשבר הכלכלי. זהו מפעל שבהחלט צריך לקבל סיוע. צריך להבין ש-100 מובטלים יעלו למדינה הרבה יותר מאשר להזרים סיוע למפעל. לא מדובר בהרבה כסף. אם 'תפרון' בסופו של דבר תיסגר, זו תהיה חלמאות".

עיני שוב ניצל את ההזדמנות לדבר על יחסן של ממשלות ישראל אל הפריפריה, וטען כי המקרה של תפרון רק מוכיח זאת: "לממשלות ישראל לא ממש היה אכפת מהפריפריה. הבעיה קיימת בעיקר שם. מפעל באופקים או בקריית שמונה אינו דומה למפעל בת"א כי במרכז יש אלטרנטיבות לתעסוקה. עובד שנפלט ממפעל בפריפריה, הקושי שלו הופך לגדול יותר".

תפרון לא שילמה את דמי השכירות לדצמבר

במקביל דיווחה היום לבורסה חברת ריט 1 כי תפרון לא שילמה לה במועד את דמי השכירות לחודש דצמבר 2009 בסך של כ-219 אלף דולר, שהם כ-826 אלף שקל (לפי הדולר היציג של יום ו' שהיה 3.774 שקלים). החברה המנהלת נכסי נדל"ן מניב אומרת כי תפרון פנתה אליה בבקשה לנהל מו"מ בנוגע לשינוי תנאי הסכמי השכירות ביניהן, וכי ריט 1 בוחנת כעת את דרכי הפעולה העומדות בפניה.

אי-התשלום של תפרון את שכר הדירה לריט 1 נובע מהקשיים הפיננסים אליה נקלעה חברת הטקסטיל, זאת כאשר תפרון דיווחה לריט 1 כי הבנקים עימם היא קשורה בהסכמי מימון הודיעו לה, כי החליטו לעצור את ניצול מסגרות האשראי של תפרון.

כמו כן הודיעה תפרון לריט 1 כי סיכמה עם הבנקים כי יתאפשר לה להמשיך לפעול תחת מסגרות אשראי המנוצלות על ידה במועד זה עד למועד בו יאשרו הבנקים את התוכנית העסקית של תפרון ל-2010 (תוך שלושה שבועות) וכי להערכתה, אם הבנקים לא יאשרו את התוכנית העסקית ויבטלו את מסגרות האשראי של תפרון, יהיה בכך כדי לסכן את המשך פעילותה.

ריט 1 מציינת בהודעתה כי בידיה שטרי חוב שאינם מוגבלים בסכום וערבות בנקאית על סך 500 מיליון דולר, להבטחת התחייבויות תפרות כלפיה.

נציין כי זו לא ההודעה המשמעותית היחידה שעלייה דיווחה היום ריט 1, אשר רכשה מגזית גלוב 49% משלושה נכסים לפי שווי של 700 מיליון שקל. בידי גזית גלוב ישראל יישארו השליטה והניהול ב-3 הנכסים כאשר G בעמק שבעפולה ו-G יוקנעם נחשבים לשני פאוור סנטרים מוצלחים.