מאות מעובדי חברת HOT הצטרפו להסתדרות הלאומית

עובד בחברה: "המטרה שלנו היא לחתום על הסכם קיבוצי, שפעם אחת יישבו איתנו ויסדירו את תנאי העבודה שלנו" ■ "פנינו בהתחלה להסתדרות העובדים הכללית, אבל הם לא היו מוכנים להרים את הכפפה"

מאות מעובדי חברת התקשורת HOT חתמו מאז שעות הבוקר (א') על טפסי הצטרפות להסתדרות העובדים הלאומית, במה שנראה כמו שיאו של מהלך התאגדות של העובדים שהחל כבר לפני 8 חודשים - כך הודיעו היום (א') בהסתדרות הלאומית. עם העובדים שהתארגנו נמנים טכנאים, אנשי מכירות, מוקדנים במרכזי שירות ועוד.

"המטרה שלנו היא לחתום על הסכם קיבוצי", אמר ל"גלובס" יוני, מפקח תשתיות המועסק ב-HOT מזה כ-5 שנים. "כולנו אוהבים את מקום העבודה שלנו ורוצים לשמור עליו, אבל אנחנו דורשים לשבת עם ההנהלה פעם אחת ולתמיד כדי שיסדירו את תנאי העבודה שלנו", הוא הסביר.

לדבריו, אחת הבעיות העיקריות נולדה עם המיזוג של 3 חברות הכבלים - תבל, מתב וגוונים. "למרות שאנחנו עובדים בחברה אחת, אתה יכול למצוא כמה עובדים באותם תפקידים בדיוק, עם תנאי העסקה שונים לגמרי", מסביר יוני. בנוסף, הוא טוען כי החברה קיצצה לאחרונה משמעותית את תקציב האש"ל שניתן לטכנאים ולאנשי שטח.

מדוע להצטרף להסתדרות הלאומית הקטנה ולא להסתדרות הכללית החזקה של עופר עיני? "פנינו בהתחלה להסתדרות העובדים הכללית, אבל הם לא היו מוכנים להרים את הכפפה", טוען יוני. "הם ביקשו שנצרף להסתדרות שליש מעובדי החברה, 8,000 עובדים, ורק לאחר מכן הם יפעלו. בהסתדרות הלאומית הבטיחו לסייע לנו לארגן את העובדים באופן פעיל", הוא מוסיף.

יוני טוען כי החברה ביקשה לפטר אותו לאחרונה, ככל הנראה משום שגורמים בהנהלה הבינו כי הוא נמנה עם מארגני ההתאגדות, ואילו בחברה טוענים כי הכוונה לפטרו נובעת מתפקודו הלקוי.

בהסתדרות הלאומית טוענים כי מהלך התארגנות העובדים גרר התנגדויות גלויות וסמויות מצד ההנהלה, תוך העברת מסרים מאיימים כלפי עובדים שבחרו להשתתף בכנס היסוד של נציגות העובדים במוצאי שבת. גם היום, כך על-פי הטענה, נמשכו פעולות העברת המסרים לעובדים, והדבר הגיע לידי כך שעובדים פחדו לדבר עם נציגי ההסתדרות הלאומית שהגיעו לשטח.

"אנו מצרים על תגובתה של ההנהלה בניסיונה להטיל מורא בקרב עובדיה", אמרה היום בטי מצר לוי, סמנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי. "מדובר בזכות בסיסית המוקנית על-פי דין לכל עובד להתארגן, ואנו נפעל לקיום הידברות עם נציגות ההנהלה", היא מסרה.

ניצני ההתארגנות: בתקופה של בלינקוב

ניצני ההתארגנות של עובדים ב-HOT התגלו עוד בשלב הראשון של המיזוג הגדול בין חברות הכבלים. אז, בתקופתו של רם בלינקוב, ניסו חלק מהעובדים להתארגן על רקע ההכרה בכוחם של עובדי בזק וההישגים שלהם הם זוכים בזכות היותם מאוגדים. עובדי HOT ניסו ולא הצליחו, כיוון שעל-פי טענות שונות הנהלת HOT דכאה את היוזמה מחשש שהכוח שיצברו העובדים יופנה כנגד ההנהלה, במקום למקד אותו נגד מהלכים רגולטוריים כאלה ואחרים. התארגנות שכזו איימה גם לטרפד את המיזוג הגדול - מהלך שהחברה לא יכולה הייתה להרשות לעצמה.

מחברת HOT נמסר בתגובה: "בשלב זה מדובר בחלקי מידע שהגיע אלינו, לכשתתקבל התמונה המלאה נוכל להתייחס".

* אליעזר פישמן, מבעלי השליטה ב-HOT, הוא בעל השליטה ב"גלובס".