עו"ד גזית על פרישת השותפים: "הפילו עליי פצצה, זה מעשה שלא ייעשה"

המיזוג עם משרד גורניצקי ירד מהפרק - ולדברי עו"ד רון גזית, הוא בונה את המשרד מחדש: "בעוד 30 יום יהיו במשרד 30 עו"ד" ■ אחרי הלם פרישת השותפים, הוא שובר שתיקה ומספר את גירסתו להשתלשלות האירועים

"אין מיזוג עם משרד גורניצקי, הוא ירד מהפרק. אני בונה כרגע את המשרד מחדש בקצב מהיר מאוד. בעוד 30 יום מהיום יהיו במשרד הזה 30 עורכי דין" - כך אמר הבוקר (א') נחרצות עו"ד רון גזית, מייסד משרד רון גזית-רוטנברג ושות', ושבר שתיקה ארוכה שגזר על עצמו על רקע הפרסומים על פירוק משרדו (בעקבות עזיבתם של 7 שותפים ו-18 עורכי דין) ומיזוג צפוי עם משרד גורניצקי ושות'.

לדבריו, המשא-ומתן בין משרדו למשרד גורניצקי נכשל משום שהצדדים לא הגיעו להסכמות בנוגע לתנאי הכניסה לשותפות. גזית מסרב להתייחס לפרטי המשא-ומתן ואף לאשר או להכחיש אם הציג תג מחיר של 20% מהשותפות במשרד הממוזג.

בשבוע האחרון התפרסמו ידיעות סותרות על הסיבות לפירוק משרד רון גזית-רוטנברג ועל אופן ביצועו, אבל היום מספר גזית לראשונה את גירסתו להשתלשלות האירועים: "ביום ראשון, 30 בנובמבר, הם הודיעו לי שהם עוזבים. בהתחלה הייתי בשוק. זה נפל עליי כרעם ביום בהיר, ולמחרת היה לי בג"ץ ענק של שידורי קשת שהייתי צריך להתכונן אליו.

"נתתי באנשים האלה אמון מוחלט. כמה שעות הייתי בהלם. שאלתי את עצמי איך לא קראתי את המפה. אני חושב שאני צריך לעשות בדק-בית אישי. בבוא הזמן אני גם אשוחח עם הפורשים, לאחר שתישוך קצת הסערה, כי אני צריך להבין את זה.

"אני לא מזלזל במה שקרה, זו לא מכה קטנה. אני צריך לבדוק עם עצמי איך קרה שאנשים שכל-כך אהבתי והאמנתי שהם אוהבים אותי מעלו באמוני. לבוא אליי ובבת-אחת להפיל עליי פצצה, שבעצם כל המשרד או כמעט כולו הולך איתם, זה מעשה שלא ייעשה. הייתי בהלם מוחלט. ההרגשה היתה נוראית, ואיומה והיתה גם תחושת כישלון אישי", מספר עו"ד גזית.

גזית היה המום עוד יותר מדרישה שהציבו לו השותפים הפורשים עם פרישתם: "לא רק שהם הודיעו לי מהרגע-להרגע שהם כבר עזבו, הם אמרו לי 'אם אתה רוצה חפיפה, תשלם לנו עליה'. הם רצו כסף על החפיפה שהם יעשו למי שאגייס כדי להחליף אותם. זה זיעזע אותי. שאלתי 'איך אתם יכולים לעשות לי את זה'? כל הלקוחות המהותיים נשארים פה, וצריך לתת להם שירות. אני מצפה מהם שישתפו פעולה בחפיפה באופן מלא. אם הם ישלחו לי חשבון, אז אני אשלם אותו, מה אני יכול לעשות? זה לא נראה לי נחמד, אבל זה בסדר. אני אסתדר עם זה", הוא אומר.

גזית אינו מוכן לחשוף מי מלקוחותיו כבר הודיע לו שיישאר עמו, אך לדבריו לקוחות הגרעין של המשרד - ובהם גם קוקה-קולה, רשות השידור, קשת ועוד - נשארים איתו: "לקוחות הגרעין של המשרד אמרו לי משפט אחד: 'אנחנו מאמינים בך ונשארים אתך'. לא נכנסו לפרטים ולא שאלו אותי מה אני מתכוון לעשות ולא שום דבר. יום אחרי שקיבלתי את ההודעה על הפירוק, הייתי צריך לעבור מלקוח ללקוח, והתברר לי כי שותפיי הפורשים כבר פנו לכל הלקוחות".

ל"גלובס" נודע כי עם הלקוחות שאישרו את הישארותם במשרד נמנים בוודאות קוקה-קולה, נביעות, פריגת, קרלסברג, טרה, תאגיד המחזור, קשת, רשות השידור, מיקרוסופט, חלק הארי מפעילותה המשפטית של חברת פרטנר, למעט ייצוג החברה בעניין הקמת אנטנות (חלק לא משמעותי, שטופל בידי עו"ד אמיר עמר) ותובענות ייצוגיות קיימות שיטופלו ככל הנראה על-ידי עו"ד רון גזית, יחד עם עו"ד ירון רייטר שפרש מהשותפות.

לקוחות שככל הנראה יעזבו את משרד גזית הם חברת אדידס, שהמשרד מספק לה שירותי ריטיינר בסכום של 500$ לחודש בלבד, 7-8 קבוצות רכישה שכבר החלו לפעול תחת טיפול של עו"ד אמיר עמר במשרד ועוד כמה לקוחות פחות ידועים ופחות מכניסים.

להערכת גורמים שמכירים את המשרד, נתח הלקוחות שעוזב מספק הכנסה של כמה מיליוני שקלים בודדים למשרד החדש שיקימו הפורשים - בעוד הוצאותיו על משכורות, שכירות ועוד יעלו על 10 מיליון שקל לחודש.

*** הרחבה במהדורה המודפסת ***

11