סאן רוצה לממש אופציות - תרו טוענת כי זוהי הפרה של צו מניעה

קרן טמפלטון, המחזיקה בכ-10% מתרו, החליטה לאחרונה לשנות כיוון ולתמוך בהעברת השליטה בתרו לסאן ■ במקביל להמשך הסאגה של מאבק השליטה, תרו קיבלה אישור לבצע ניסויים קליניים בתרופת מקור

מאבק השליטה על חברת התרופות תרו הוא סיפור שאיננו נגמר. שנתיים וחצי אחרי חתימת ההסכם למכירת תרו לסאן, ושנה וחצי אחרי ביטולו, סאן מעוניינת לממש אופציות שיגדילו את אחזקתה בחברת התרופות הישראלית בכ-2%. תרו מצידה טוענת שבכך סאן תפר את צו המניעה של בית המשפט העליון מספטמבר 2008.

טענת תרו היא שצו המניעה לא מאפשר לעשות כל שינוי במבנה האחזקות בחברה, ואילו סאן טוענת שצו המניעה לא חל על האופציות שהיו חלק מהסכם המיזוג. "תרו ממשיכה בדרכה להתכחש להסכמים שלה עם סאן ולהכשיל את הביצוע שלהם, וסאן תפנה לבית להבהיר את עמדתה, שצו המניעה כלל אינו חל על מימוש האופציה", אומר היום ל"גלובס" עורך הדין רלי לשם, ממשרד מיתר-ליקוורניק-גבע & לשם-ברנדווין המייצג את סאן.

כעת נותר לראות האם סאן אכן תממש את האופציה, והאם תהיה לכך השפעה על ההצבעה באסיפת בעלי המניות. נזכיר שקרן טמפלטון, המחזיקה בכ-10% מתרו, החליטה לאחרונה לשנות כיוון ולתמוך בהעברת השליטה בתרו לסאן.

אישור לניסויים ב- T2000

תרו היא אמנם חברת תרופות המתמקדת בגנריקה, אך היא מפתחת גם תרופה מקורית משלה. בסוף השבוע פרסמה תרו חדשות חיוביות בנוגע לתרופה המקורית, T2000. תרו קיבלה את אישור ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) לבצע ניסויים קליניים בתרופה שמיועדת לטיפול ברעידות לא רצוניות. הניסוי הראשון יהיה לבדוק את בטיחות השימוש ב-T2000 יחד עם תרופות אחרות. עד כה ביצעה תרו ניסויים בקנדה.