"יש לקדם את מעבר משקי-בית לשימוש בגז במקום חשמל"

כך טוען איגוד לשכות המסחר בפנייה לשר להגנת הסביבה ■ "משקי-הבית ירוויחו מהמהלך, שכן עלות הפעלת המכשירים מבוססי הגז זולה בכ-20% מהפעלת מכשירים מבוססי חשמל"

על רקע ועידת קופנהגן שנפתחה היום (ב'), חטיבת חברות הגז הביתי שבאיגוד לשכות המסחר פנתה לשר להגנת הסביבה לקדם מעבר משקי בית לשימוש אנרגטי בגז במקום חשמל.

בפנייה ששיגר יורם טמיר, יו"ר החטיבה, לגלעד ארדן, נכתב כי, "כיום ישנו פוטנציאל לצמצום מסיבי של זיהום האוויר. זאת, אם משקי הבית יעברו לשימוש בגז במקום בחשמל. בכל משק בית בישראל ישנו פוטנציאל המרת אנרגיה מחשמל לגז בשיעור של כ-40%, על-ידי מעבר לשימוש במכשירים מבוססי גז כגון מייבש כביסה בגז, מתקן לחימום מים בגז, תנור אפיה בגז וכדומה. שריפת הגז הביתי במכשירים אלה אינה מזהמת את האוויר, שכן היא נקייה ופולטת בעיקר אדי מים. בעוד שכיום משקי הבית משתמשים במכשירים מבוססי חשמל, המיוצר בתחנות כוח מזהמות".

רונן סולומון, מנהל תחום אנרגיה באיגוד לשכות המסחר, הוסיף כי "מחובתה של המדינה לעודד את משקי הבית לעבור לשימוש במכשירים שאינם מבוססים על אנרגיית חשמל בדרך של מתן העדפות במיסוי. אמנם יתכן כי בטווח הקצר ייגרם למדינה הפסד מס על מכשירים מבוססי גז, אבל בטווח הארוך יש בכך יתרון כלכלי לאומי. בדרך זו ניתן לשמור על בריאות הציבור ולעצור את התחממות כדור הארץ".

עוד הוסיף סולומון כי "משקי הבית ירוויחו מהמהלך, שכן עלות הפעלת המכשירים מבוססי הגז זולה יותר בכ-20% מהפעלת מכשירים מבוססי חשמל. משכך, על המשרד להגנת הסביבה לשלב את הסבתם האנרגטית של משקי הבית לאנרגיית גז, במסגרת התוכנית הלאומית להפחתת פליטת גזי החממה".