ערוץ 10 הצהיר כי לא ישלם את חובותיו בתחום הקולנוע

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, פיזר את דיון הוועדה בנושא הארכת זיכיון ערוץ 10 - וקבע כי הוועדה לא תתכנס עד למציאת מתווה חלופי המוסכם על הצדדים לפיתרון סוגיית החובות

"הגענו לשעת ההכרעה", אומר יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, באשר לסוגיית הארכת זיכיון ערוץ 10. אקוניס פיזר היום (ב') את דיון הוועדה בנושא הארכת זיכיון ערוץ 10 - זאת לאור הצהרת אנשי הערוץ כי הם אינם יכול לעמוד בתשלום החובות בתחום הקולנוע.

כפי שזה נראה עתה, לא יהיה ניתן להעביר את החוק להארכת הזיכיון במתכונתו הנוכחית בוועדה.

"הזכיין צריך להגיע להסכמה מול האוצר על אבן-הנגף שמעכבת את המשך החקיקה ולעמוד במחוייבויותיו, כפי שכתוב בהצעת החוק", אמר אקוניס, שקרא לצדדים להיוועד ביניהם עד למציאת מתווה חלופי המוסכם על הצדדים. עד אז לא תשוב הוועדה להתכנס.

במהלך כינוס הוועדה הבהיר ערוץ 10 את עמדתו כי אין הוא מוכן לשלם את 20 מיליון השקלים אותם הוא חייב בגין חובות עבר בתחום הקולנוע. כאשר עלתה ההצעה כי האוצר יעמיד את הקרן שהוא אמור להקים לטובת מטרה זו, הבהירו אנשי האוצר כי אין הם מוכנים לכך שהקרן שאמורה להיות מיועדת לטובת היצירה הישראלית תכסה חובות.

בשלב מסוים אקוניס הוציא את הוועדה להפסקת התייעצות של נציגי המשרדים עם השרים הממונים כדי לנסות ולקדם פיתרון, אולם הגורמים, אנשי האוצר והתקשורת, שבו לדיון כשהם מבוצרים בעמדותיהם.

בדיון הציגו נציג היוצרים, עו"ד אמיר רוזנברג, ויו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, מתווה שהוסכם בין ערוץ 10 והיוצרים, לפיו כספי התמלוגים של 2009 והלאה יועברו לטובת כיסוי חובות העבר של הערוץ בתחום הקולנוע. זאת, מתוך הבנה כי כספי התמלוגים ודמי הזיכיון אמורים להיות מבוטלים. האוצר התנגד גם להבנה זו.

בתוך כך נודע,כי ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ (קדימה) הציגה אף היא יוזמה הקוראת לאוצר לוותר על דמי הזיכיון ודמי התמלוגים, בגובה 4% מההכנסות בכל שנה, ולאפשר בכך את ייצוב שוק הטלוויזיה וחיזוק היצירה הישראלית.