מבני תעשיה בדרך לת"א-100: פישמן ותשובה מכרו בלוק מניות

מכרו מניות ב-100 מיליון שקל במחיר של כ-6.45-6.48 שקל למניה ■ ליאור כגן, מנכ"ל מבט תעודות סל: "מניית מבני תעשיה צפויה ליהנות מביקושים של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מהמעבר למדד ת"א 100"

איש העסקים אליעזר פישמן ממשיך להגביר את הסחירות במניות החברות שבבעלותו על מנת להכניסן למדד ת"א-100 לקראת שינוי הרכב המדדים בסוף החודש. לאחר שאתמול (א') הפיצו פישמן ואילן בן-דב כ-5% ממניות דרבן ב-40 מיליון שקל, מכרו היום פישמן ודלק נדל"ן של יצחק תשובה מניות מבני תעשיה בהיקף של 100 מיליון שקל במטרה להכניסה לת"א-100.

גורמים בשוק מסרו ל"גלובס", כי פישמן ותשובה מכרו כ-5% ממניות מבני תעשיה, המוחזקת על ידי כלכלית ירושלים (72%) ודלק נדל"ן (15.95%), במחיר של כ-6.45-6.48 שקל למניה. כך, צפויות אחזקות הציבור במניה לעלות לכמעט 17%, עדיין נמוך מרף המינימום של 20% שדורשת הבורסה.

עם זאת, יש לזכור כי בשלהי אוקטובר דיווחה מבני תעשייה שתרכוש מידי חברת ההשקעות טאו של אילן בן-דב 10.5% ממניות דרבן, ותקצה לה בתמורה 4.9% ממניותיה. כך שלאחר העסקה יגדלו אחזקות הציבור במניית מבני תעשיה ליותר מ-20%. נזכיר כי על מנת להיכנס למדד ת"א 75, יש צורך באחזקות ציבור של 20% לפחות ושווי אחזקות ציבור של 100 מיליון שקל ומעלה, כאשר המניה צריכה להיות מבין 200 המניות הסחירות בבורסה.

"מניית מבני תעשיה צפויה ליהנות מביקושים של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מהמעבר למדד ת"א 100", אומר ליאור כגן, מנכ"ל מבט תעודות סל. "יכול להיות שיהיו גורמים בשוק שייערכו לעדכון המדדים כמה ימים לפני היום האחרון של החודש, אך תעודות הסל יבצעו את השינויים ממש בשלב הסגירה ב-31 בדצמבר".

יצוין כי ביום האחרון של דצמבר מאריכה הבורסה את שלב הסגירה על מנת לאפשר לתעודות הסל להיערך לעדכון המדדים. שלב הסגירה, שאורכו בדרך כלל 15 דקות, יתחיל מוקדם יותר וייארך ביום האחרון של החודש 30 דקות.

"מעבר לביקושים מתעודות הסל, מחזורי המסחר במניה צפויים לגדול בהתאם בעקבות המעבר לת"א 100, בגלל החשיפה שתקבל המניה, כיסוי האנליסטים ועוד", מוסיף כגן.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"