המלצה חזקה לנכסים ובניין - העלאת מחיר יעד ל-370 שקל למניה

ב-IBI מציינים כי גם לאחר עסקת רכישת בניין HSBC, מעל ל-80% מהכנסות החברה נובעות מהפעילות המסורתית בארץ ■ לקבוצה עתודות קרקעות ופרויקטים שנמצאים בתכנון מתקדם או בשלבי בניית החניונים, שיוכלו לספק לחברה היצעים נרחבים ביום בו הביקושים יחזרו

נכסים ובנין מקבוצת IDB זוכה הבוקר (ד') להמלצה חמה ממחלקת המחקר של בית ההשקעות IBI.

ב-IBI מציינים כי גם לאחר עסקת רכישת בניין HSBC, מעל ל-80% מהכנסות החברה נובעות מהפעילות המסורתית בארץ (נדל"ן מניב של גב ים וישפרו, ייזום דירות למכורים בנווה גד, חקלאות ממהדרין ונכסים מניבים אחרים דוגמת קניון קריית אונו).

להערכת האנליסט שי ליפמן, על אף שתיתכן ירידה קלה בתפוסה בכנסים לצד ירידה מסוימת בהכנסות מדמי שכירות, אין חשש לפגיעה בחוזקה של הקבוצה, שכן היא פעילה בנדל"ן בארץ עשרות שנים, כאשר נכסיה מפוזרים ברחבי הארץ והתפוסות הן מעל ל-95%, בתמהיל נכסים מפוזר בין משרדים, תעשיה ולוגיסטיקה. בנוסף, לקבוצה עתודות קרקעות ופרויקטים שנמצאים בתכנון מתקדם או בשלבי בניית החניונים, שיוכלו לספק לחברה היצעים נרחבים ביום בו הביקושים יחזרו.

ליפמן מזכיר כי לפני כשבועיים גייסה החברה חוב בהיקף של 500 מיליון שקל בריבית שקלית של כ-5.7% לשנה במח"מ של כ-3.6. לדעתם, גיוס סכום כזה בריבית לא גבוהה מעיד כי החברה נתפסת בשוק ההון כחברה יציבה בעלת יכולת שירות חוב גבוהה ומוכחת.

לאור יכולת העמידה של החברה בכל התחייבויותיה, קופת מזומנים דשנה ופעילות סולידית בישראל, העומדת כעוגן מול הפעילות בחו"ל, מעלה ליפמן את מחיר היעד של המניה ל-370 שקל.