בנק אוף אמריקה פדה חוב של 45 מיליארד דולר לממשל

בנק אוף אמריקה מכר 1.286 מיליארד ניירות ערך מסוגים שונים המקבילים למניות רגילות וגייס 19.29 מיליארד דולר ■ הכנסות אלו שימשו לרכישה מחדש של מניות בכורה אותן הנפיק לאוצר האמריקני

בנק אוף אמריקה , הבנק הגדול ביותר בארה"ב מבחינת היקף הנכסים, הודיע הערב (ד') כי השלים את השבת החוב למשלמי המסים בארה"ב כשהשיב 45 מיליארד דולר לתוכנית החילוץ הפיננסית למערכת הבנקאית בארה"ב , תוכנית ה-TARP שהיקפה 700 מיליארד דולר, שעל הארכתה עד לאוקטובר 2010 הודיעה היום שר האוצר האמריקני, גייתנר. הבנק הודיע לפני שבוע על כוונתו להשלים את המהלך בהקדם.

בנק אוף אמריקה מכר 1.286 מיליארד ניירות ערך מסוגים שונים המקבילים למניות רגילות וגייס 19.29 מיליארד דולר. הכנסות אלו שימשו את הבנק לרכישה מחדש של מניות בכורה אותן הנפיק לאוצר האמריקני לצורך קבלת הסיוע בעיצומו של המשבר, אז גם נאלץ הבנק לעכל לתוכו את החברות מריל לינץ' וקאנטריוויד.

בנוסף דיווח הבנק כי שילם לאוצר סך של 190 מיליון דולר בעבור דיבידנדים שנזקפו לזכות מניות הבכורה שהנפיק לאוצר.

נציין כי בכך שב הבנק לעצמאותו המלאה, ובכך יוצא מתחת לנחת ידו של 'צאר השכר', אשר הגביל את הבנק במשכורות לעובדיו ובכיריו. הפיקוח הצמוד על חבילות השכר הרתיע בנקאים והפריע גם במציאת מחליף הולם למנכ"ל הפורש, קנת' לואיס שצפוי לעזוב את תפקידו עד לסוף החודש הנוכחי.