פטריק דרהי רוכש את מירס תמורת 170 מיליון דולר

איש העסקים הצרפתי, שגבר על חזי בצלאל, מתכנן להקים קבוצת תקשורת גדולה על בסיס HOT, אך הוא יזדקק להסכמת בעלי המניות בחברה כדי לבצע מיזוג של HOT עם מירס

הקרב על מירס נגמר בהכרעה: איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי רוכש את החברה ממוטורולה. ל"גלובס" נודע כי אמש (ד') נסגרו פרטיה האחרונים של העסקה, ודרהי ישלם תמורת מירס כ-170 מיליון דולר. עם השלמת הרכישה, הופכת חברת HOT לקבוצת תקשורת מרכזית בשוק, בהנהגתו של דרהי.

בניגוד לעסקת הרכישה ב-HOT, שדרהי ביצע באמצעות חברת Cool השקעות, עסקת מירס תתבצע ככל הנראה באמצעות חברת Altice הצרפתית שבשליטתו.

הבנקים יצטרכו לסייע במימון

בימים האחרונים ניסה איש העסקים חזי בצלאל לשפר את עמדתו במכרז והעלה את הצעתו ל-200 מיליון דולר, אך ל"גלובס" נודע כי באותו שלב במוטורולה כבר החליטו למצות את המשא-ומתן עם דרהי עד תומו. ככל הנראה, בצלאל ימשיך במסע חיפושיו אחר חברות תקשורת והשקעות חדשות בשוק.

דרהי עצמו התמודד רק לאחרונה על רכישת חברת 012 סמייל, שלבסוף נמכרה לאיש העסקים יוסי מימן. בעקבות כישלון העסקה, תיאלץ HOT להקים חברת ISP (ספקית אינטרנט) אחרת, והיא כבר נערכת לכך.

דרהי מתכנן להקים על בסיס HOT קבוצת תקשורת בדומה לבזק, וב-2010 הוא ואנשיו יעסקו בעיקר בבניית הקבוצה.

השאלה שנותרה פתוחה עדיין היא כיצד יבצע דרהי את רכישת מירס. לצורך מיזוג מירס ב-HOT הוא יזדקק להסכמת בעלי המניות ב-HOT, קבוצת פישמן וקבוצת מוזס.

כמו כן, הסכם הרכישה כולל סעיף המאפשר לדרהי, בכפוף להסכמת HOT, להודיע תוך 60 יום כי הוא רוכש את מירס באמצעות HOT. בכל מקרה, המהלך של דרהי יצטרך להיות מלווה בסיוע הבנקים ובהסכמתם, לאור היקפי החובות שיש ל-HOT.

ככל הידוע, בחודשים הקרובים עד להשלמת העסקה תמשיך מירס להתנהל באופן עצמאי בחסות מוטורולה, ומנהלי החברה ימשיכו בתפקידם.

11