מניית אפריקה נכסים נסחרת במכפיל 0.47 על ההון; לקנות?

האנליסט נעם פינקו מפסגות ממליץ לקנות את המניה ומעריך שהיא עשויה לעלות ב-38% בגלל התמחור הנמוך שלה ■ הבעיה: אם לא יושג הסדר חוב באפריקה ישראל, אפריקה נכסים תספוג את הריקושטים

את הרבעון השלישי של 2009 סגרה אפריקה נכסים , חברה בת של אפריקה ישראל , בהפסד של 96.1 מיליון שקל. יתרה מזאת - מדו"חות החברה עולה כי היא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה בשנתים הקרובות, אולם לאחר 2010 החזר החובות תלוי בתוכניות למימושי נכסים, מכירת דירות ומימון מחדש. כמו כן, לפי המתווה להסדר חוב באפריקה ישראל, מחזיקי האג"ח אמורים לקבל 15-20% ממניות אפריקה נכסים במחיר של כ-90 שקל למניה.

אך למול האתגרים, בבית ההשקעות פסגות מעריכים כי המניה אטרקטיבית להשקעה וממליצים לקנות אותה. הסיבה: התמחור הנמוך של המניה. האנליסט נעם פינקו מפסגות מצמיד למניה מחיר יעד של 83 שקל, קרי מחיר הגבוה ב-38% ממחיר השוק כיום.

"אנו בהחלט מניחים מחיקות נוספות ולכן החברה לא צריכה להיסחר בשווי שוק הדומה להון העצמי, אך הרמה הנמוכה של המכפיל הנוכחי נראית לנו מוגזמת", אומר פינקו. המניה נסחרת היום במכפיל 0.47 על ההון העצמי, כלומר שווי השוק שלה נמוך בכמחצית מההון העצמי של החברה. מחיר היעד של פינקו משקף מכפיל הון גבוה יותר - 0.65.

כשפינקו מדבר על "מחיקות" הוא מתכוון לנכסי החברה במזרח אירופה, ששוויין המשיך להתכווץ ברבעון השלישי. "איננו מופתעים כאשר החברה מציגה הפסדים משערוכים", אומר פינקו, ומציין כי במודל שלו הוא יוצא בהנחה ששווי הנכסים נמוך במאות מיליוני שקלים מהשווי בספרים.

עם זאת, מחיקה בולטת אחת ברבעון השלישי הפתיעה את פסגות - המחיקה בקניון קוטרוצ'ן. מדובר בקניון בבוקרשט אותו השיק לבייב בחודש שעבר והוא הגורם העיקרי להסד של אפריקה נכסים ברבעון השלישי, לאחר שהשמאים הפחיתו את הערכתם לתזרים הצפוי מהקניון. מדובר בקניון הגדול ביותר של החברה ושיעור התפוסה בו עומד על 93.4%. שווי הקניון בספרי החברה עומד על 1.82 מיליארד שקל, בעוד שעלות ההשקעה בו צפויה להסתכם ב-1.69 מיליארד שקל, כך שלמרות ירידת הערך ברבעון השלישי - שווי הפרויקט עדיין גבוה מעלותו.

לפי התחזיות של פסגות, אפריקה נכסים צפויה לייצר תזרים חיובי של 31 מיליון שקל השנה, 431.7 מיליון שקל בשנה הבאה ב-503.9 מיליון שקל ב-2011. ואולם, ההנחה המרכזית של פסגות היא שיושג הסדר חוב באפריקה ישראל. במידה ולא יושג הסדר, "עלולה אפריקה להעמיד לפירעון מיידי חוב של 255 מיליון שקל של אפריקה נכסים ובנוסף ייתכן שהחברה תיאלץ לממש נכסים כדי לתמוך בחברה האם", כותב פינקו.