ויגודסקי: יש למנות רגולטור לחינוכית, רשות השידור וגלי צה"ל

לפי היוזמה החדשה של מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, הרשות השנייה, האמונה על הערוצים 2, 10 והרדיו האזורי, צריכה להוריד את הדרישות הרגולטוריות מגופים אלה למינימום האפשרי ולהיות אחראית רק על "ניקיון" המסך

מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי, מבקשת למנות לטלוויזיה החינוכית רגולטור שיהיה משותף לה, לרשות השידור ולגלי צה"ל.

על-פי תוכנית שגיבשה ויגודסקי, יש להקים גוף רגולטורי מקביל לזה של הרשות השנייה, שיהיה אמון על שידורי הטלוויזיה והרדיו בישראל.

לטענת ויגודסקי, אין זה הגיוני שדווקא לשידור הציבורי אין גוף על שיקבע את שידור המכסות ודרכי הפעולה שלו. לדבריה, אין לאחד גוף זה עם הרשות השנייה, שכן אופי העבודה מול גופים מסחריים ומול גופים השייכים לציבור שונה במהותו.

לגבש תוכנית פעולה משותפת

כמו כן אומרת ויגודסקי כי איחוד של שני גופים כאלה ייצור מתח מיותר. כיום הטלוויזיה החינוכית שייכת למשרד החינוך, והשר המחזיק בתיק הוא זה שמתווה את פעילותה. ויגודסקי אינה מבקשת להתנתק מאחריות המשרד, אולם לדעתה יש מקום לגוף שיגבש תוכנית פעולה משותפת לטח"י וליתר השידור הציבורי בישראל.

כך, היא מאמינה, יהיה גם אפשר להתוות שיתופי-פעולה בין זרועות התקשורת הציבוריות ביתר קלות וביעילות. ויגודסקי גם לא פוסלת את האפשרות שכאשר רשות השידור תהיה בריאה, תיטמע הטלוויזיה החינוכית בתוכה.

באשר לתפקידי הרשות השנייה האמונה על ערוצים 2 ו-10 והרדיו האזורי, מציעה ויגודסקי כי הדרישות מגופים אלה יירדו עד למינימום האפשרי, כאשר הרגולטור יהיה אמון על "ניקיון" המסך ותו לא.

בימים אלה בוחן השר הממונה על רשות השידור, יולי אדלשטיין, את התיקון לחוק רשות השידור. על-פי חוק זה, הגוף שכיום מכונה מליאת רשות השידור אמור להפוך לדירקטוריון קטן ונטול השפעות פוליטיות.

בד-בבד, במשרד התקשורת שוקדים על טיוטת חוק "ברית המועצות", שיאחד את מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה.