הפרסומת הכי מדוברת השבוע ברשת: בירה מכבי

Twisted Fly: כשליש מהגולשים טענו כי הקמפיין בוטה ושוביניסטי ■ הדעות היו חלוקות גם לגבי מעמדו של המותג

השיחה ברשת השבוע בנוגע לפרסומות היתה דלה יחסית והתפרסה על גבי פרסומות רבות, כך שהפרסומות המובילות גרפו אחוזים יחסית נמוכים מכלל השיחה ברשת. בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצבת השבוע הפרסומת לבירה מכבי, באמצעות מקאן-אריקסון, אשר חוללה 18% מהיקף השיחה ברשת על פרסומות.

הקמפיין לבירה מכבי כולל סדרה של סרטונים הומוריסטיים המציגים חוויות של "חברות גברית", תחת הסלוגן המיתולוגי "יש מכבי יש חברים".

3 נושאים עיקריים שימשו כמחוללי השיחה על הקמפיין ברשת השבוע. מחולל השיחה הראשון, אשר היווה 43% מכלל השיחה, דן בסנטימנט השלילי של הגולשים בנוגע לקמפיין. 37% מהגולשים לא אהבו את הקמפיין באופן כללי, ו-34% טענו כי הקמפיין בוטה, שוביניסטי ומעודד הומופוביה. 19% התלוננו על הרמה הנמוכה של המסר ושל משרד הפרסום, ו-10% מהגולשים היו נגד פרסום משקאות אלכוהוליים בכלל.

מחולל השיחה השני, אשר היווה 24% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת, עסק בסנטימנט החיובי של הגולשים בנוגע לקמפיין. מחולל השיחה השלישי עסק במותג "בירה מכבי" וגרף 33% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת. 65% מכלל הדנים הביעו דעה שלילית כלפי המותג. לעומתם, 35% הביעו דעה חיובית כלפי המותג וטענו כי הם אוהבים את טעמה החדש של בירה מכבי.

במקום השני במדד הפרסומות המדוברות השבוע נמצא קמפיין הגרילה למשקה האנרגיה "רד ריין", באמצעות "דה פור". הקמפיין כלל מודעות המבשרות על הופעות של זמרי עבר גדולים שאינם בין החיים. חשיפת הקמפיין לוותה בהחלפת המודעות של "ההופעות החיות" במודעות של המותג תחת הקונספט "המשקה שמעיר את המתים".

22