משחקי מונדיאל 2010 בדרך לשידור בערוץ 2

לפחות אחת משתי זכייניות הערוץ ניגשה למכרז של רשות השידור ■ ערוץ 10 וערוץ הספורט החליטו שלא לגשת למכרז בעקבות מכסת משחקי הפריים-טיים הנמוכה שהקצתה הרשות

לפחות אחת משתי זכייניות ערוץ 2 ניגשה היום (א') למכרז על משחקי מונדיאל 2010 של רשות השידור, ככל הנראה רשת. פרטי המכרז חסויים לפי שעה, שכן המעטפות טרם נפתחו. ל"גלובס" נודע כי גם קשת הביעה התעניינות במכרז.

ערוץ 10 וערוץ הספורט החליטו שלא לגשת למכרז שנסגר היום בשעות הצהריים, כאשר הסיבה המרכזית לכך היא מכסת משחקי הפריים-טיים הנמוכה שהקציבה רשות השידור לגופים האחרים.

רשות השידור פרסמה בשבוע שעבר את מכרז הבזק למכירת 18 מתוך 64 משחקי המונדיאל, שיתקיים בקיץ בדרום אפריקה (יתר המשחקים ישודרו בערוץ 1). זאת לאחר שלמכרז הראשון לא ניגש אף גוף שידור. הפעם, בניגוד למכרז הקודם, לא הוצעה חבילה אחת שתכלול את כל 18 המשחקים שהרשות מעוניינת למכור, ואלה חולקו ל-3 חבילות שונות.

החבילות תומחרו על-ידי הרשות באופן הבא: גוף שייקח חבילה של 8 משחקים ישלם עבור כל משחק סכום של 400 אלף שקל לפחות (סך-הכל 3.2 מיליון שקל); גוף שייקח 15 משחקים, ישלם על משחקים 1-10 סכום של 400 אלף שקל למשחק, ועל 5 הנותרים 250 אלף שקל למשחק (סך-הכל 5.25 מיליון שקל); גוף שייקח את כל 18 המשחקים ישלם על 3 המשחקים האחרונים מחיר של 150 אלף שקל למשחק (בסך-הכל 5.7 מיליון שקל).

הרשות הציעה גם הפעם את המשחקים רק לערוצים פתוחים, לבד מזכויות ה-HD שיימכרו בנפרד.

ברשת, בקשת וברשות השידור סירבו להתייחס לדברים.