הורידו מחירים? עכשיו הגיע הזמן לשלם

בעלי הקבוצות ב-NBA הוזילו את מחירי הכרטיסים, ותגובת השרשרת לא איחרה לבוא: ההכנסה הממוצעת של קבוצה העונה למשחק צנחה ב-7.4% ל-828,985 דולר

ההחלטה של בעלי הקבוצות ב-NBA להוריד את מחירי הכרטיסים כדי למנוע בריחת קהל ניכרת היטב בהכנסות של הקבוצות. קן ברגר מאתר cbssports.com מפרסם כי ההכנסה הממוצעת העונה למשחק ממכירת כרטיסים למשחק בודד ב-NBA עומדת על 828,985 דולר, לעומת 894,823 דולר בתקופה המקבילה בעונה שעברה. מדובר בירידה של 7.4% בהכנסות ממכירת כרטיסים, למרות שכמות הקהל המשלם עבור כרטיסים ירדה ב-3.7% בלבד.

21 מתוך 30 קבוצות בליגה רושמות ירידה בהכנסות ממכירת כרטיסים. מי שספגה את הירידה הקשה מכולן היא דטרויט פיסטונס, שרושמת נפילה של 42.8% בהכנסות מכרטיסים - 527,263 בממוצע למשחק לעומת לעומת 938,833 דולר בתקופה המקבילה בעונה שעברה.

לעניין הזה יש משמעות גדולה, מאחר שהכנסות ממכירת כרטיסים הן חלק משמעותי מהתחשיב שקובע את תקרת השכר בעונה הבאה, מה שישליך באופן אוטומטי גם על שכר השחקנים והפעילות בשוק הפרי-אייג'נטס.

מי שעוד נפגעה העונה למרות פתיחת עונה מצוינת היא סקרמנטו קינגס של עמרי כספי, עם ירידה של 36.2% בהכנסות ממכירת כרטיסים. כמות הקהל המשלם בסקרמנטו עומדת על 7,606 צופים בלבד (למרות שממוצע הקהל למשחק בית עומד על 12,077 צופים). אחריה מדורגת מינסוטה טימברוולבס (ירידה של 24.4% בהכנסות מכרטיסים), פיניקס סאנס (23.8%-), לוס אנג'לס קליפרס (23.3%-), מילווקי באקס (23.2%-) וגולדן סטייט ווריירס (22.3%-).

אטלנטה הוקס, שרושמת את פתיחת העונה הטובה ביותר שלה בעשור האחרון, רושמת את העלייה הגדולה ביותר עד כה בהכנסות מכרטיסים 26.8%, ל-468,036 דולר בממוצע למשחק. מי שעוד רושמות עלייה בהכנסות הן דנבר נאגטס (20.3%+), אורלנדו מג'יק (17.7%+) פורטלנד טריילבלייזרס (12.3%+) וקליבלנד קבאלירס (11.8%+).

הקבוצה שאצלה הכי מעט צופים משלמים על כניסה למשחק היא ממפיס גריזליס: 6,879 כרטיסים בממוצע בלבד. המשמעות: 50% מהצופים המדווחים לא משלמים עבור כרטיס.

העונה יש 8 קבוצות שההכנסה שלהן ממכירת כרטיסים עומדת על פחות מ-500 אלף דולר למשחק, לעומת 5 קבוצות בעונה שעברה.