מעגל קסמים: רבד של אהובי קונה, אהובי עשוי לקבל את הכסף

חברת הנדל"ן רבד תשלם 8.5 מיליון אירו תמורת החלק של שותפו של אהובי בנכסים בגרמניה ■ השותף עשוי להשתמש בכסף כדי להשיב לאהובי הלוואה שניתנה לו לרכישת חלקו בנכסים

לאחר שלפני חודש דיווחה רבד הנמצאת בשליטת יגאל אהובי על עסקה לרכישת 50% משבעה נכסים בגרמניה מידיו של סידני קיובי - שותפו של אהובי - מעדכנת החברה על בעיות מסוימות שצצו בנכס בעיר דרמשטד.

על פי הדיווח של רבד, השוכר, חברת דויטשה טלקום, התלונן על תקלות בכ-40 דלתות פנימיות בבניין; ריח רע בלתי מוסבר באחד החדרים; אי תאימות מיזוג האוויר למיפרט, וטמפרטורה נמוכה מדי באחד החדרים.

רבד מדגישה כי "התקלות אינן מהותיות ועלות התיקונים ככל שיידרשו אינה צפויה להיות מהותית". עלות התיקונים היא, ככל הידוע, עשרות אלפי אירו לכל היותר, ומקורב לחברה העריך כי היא צפויה לקבל פיצוי מהקבלן או מחברת הביטוח על כך.

בעסקה המדוברת תשלם רבד 8.5 מיליון אירו והיא מציינת שייתכן שהמוכר, סידני קיובי, ישתמש בתמורה לצורך השבת הלוואה שהעמיד לו בעבר אהובי בסך של 14 מיליון אירו. ההלוואה מימנה את רכישת חלקו של קיובי בנכסים אותן רוכשת כעת רבד. ההלוואה שהעמיד אהובי לקיובי נושאת ריבית של ליבור פלוס 1.5%.

אהובי וקיובי, רכשו את הנכסים, הפזורים בשלוש ערים בגרמניה, בשנת 2007. לאהובי וקיובי קשרים עסקיים מתמשכים הנובעים מעסקאות נדל"ן ועסקאות השקעה אחרות שבוצעו ומבוצעות ביניהם. קיובי היה שותף לעשרות עסקאות נדל"ן שביצע בעל השליטה ברבד, ובתמורה קיבל עמלות בסכומים ניכרים. שווי הנכסים בהם תחזיק מעתה רבד לצידו של אהובי, בחלקים שווים, עומד על כ-255 מיליון אירו, אך כנגדם יש הלוואות של כ-225 מיליון אירו.

מלבד גרמניה, לרבד חשיפה לנדל"ן בשווייץ, קנדה וישראל. 80% מהפורטפוליו של רבד במערב אירופה הוא בנכסים מניבים, ולכן החברה לא נפגעה כמעט בהכנסות, אלא רק בשורת הרווח הנקי בגלל יישום תקני ה-IFRS.

עד כה לא הושפעה מהמשבר העולמי

רבד סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 78.5 מיליון שקל, צמיחה של 18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך בשורה התחתונה נרשם הפסד של 4.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה. זאת כתוצאה מהפחתות שווי גדולות של נכסים, ובמיוחד בשל הפחתה משמעותית של נכס באנגליה (Watford) בגלל בעיות שהיו עם שני שוכרים.

בדוחות האחרונים הבהירה החברה כי "עד כה לא הייתה למשבר העולמי השפעה על הכנסות הקבוצה מדמי שכירות בתקופת הדוח למעט השפעת השינויים בשערי החליפין". מניית רבד זינקה ב-164% מתחילת השנה למחיר המשקף לה שווי שוק של 50 מיליון דולר.