בנק וולס פארגו גייס 10.65 מיליארד ד' כדי להשיב כספי הממשל

הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב חייב לתוכנית ה-TARP סך של 25 מיליארד דולר וההנפקה תממן חלק מסך זה ■ המחזיקים במניה ידוללו בכ-10% ■ סיטיגרופ עשוי להנפיק מחר מניות בכ-20 מיליארד ד'

הנפקה לצורך יציאה מתוכנית ה-TARP: הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, Wells Fargo מכר יום מניות בתמורה ל-10.65 מיליארד דולר. הבנק מכר כל מניה ב-25 דולר. סכום זה ישמש את הבנק כחלק מההון בסך 25 מיליארד דולר אותו בכוונתו להשיב לממשל, לאחר שקיבל את הסכום הנ"ל במסגרת תוכנית הסיוע למערכת הבנקאית, tarp, בשנה שעברה. וולס פארגו הודיע אתמול (ב') כי בכוונתו להשיב את כספי הסיוע ולגייס לצורך כך הון - בא כהפתעה.

המכירה מדללת את המחזיקים במניה בכ-10%. ועל פי הערכות הבנק והאנליסטים בשוק צפויה המכירה להביא את הבנק לדווח ברבעון הרביעי על חיוב חד פעמי של כ-2 מיליארד דולר. אך ההנפקה גורמת גם להעלאת יחס ההון (Tier 1 common equity ratio) ב-100 נקודות בסיס ל-6.2% כמוכן החזר החוב לממשל יביא להפחתת היקף הדיבידנד השנתי שמשלם הבנק ב-1.25 מיליארד דולר.

וולס פארגו וסיטיגרופ הם האחרונים מבין הבנקים הגדולים בארה"ב שיחזירו את הכספים שניתנו להם במסגרת תוכנית החילוץ לממשל. אתמול דיווח סיטיגרופ כי הוא מתכוון לגייס 20 מיליארד דולר בדרך של הנפקת מניות, לאחר שבשבוע שעבר דיווח על השבתם של 45 מיליארד דולר אותם קיבל במסגרת תוכנית הסיוע הממשלתית. אחד החתמים המעורבים בהנפקה העריך כי כבר מחר צפוי סיטי לבצע את ההנפקה.

על מנת להשיב את יתרת 25 מיליארד הדולרים לממשל הודיע וולס פארגו כי ימכות נכסים בתמורה לכ-1.5 מיליארד דולר וכן כי ימכור מניות בכ-1.35 מיליארד דולר לבכירי הבנק במסגרת תוכנית התמריצים. לבנק גם ייתרות נזילות בסך של כ-14.6 מיליארד דולר, כך העריך היום אנליסט מבית ההשקעות קולינס סטיוארט.