הבנקים לביהמ"ש: העברת הכספים של לבייב אלינו דווקא מקדמת את הסדר האג"ח

הגיבו לבקשת נציגי אג"ח ט' של אפריקה ישראל, שביקשו למנוע מלבייב להעביר כסף לבנקים ■ "העברת הכספים בוצעה מכוח הסכם נפרד מול לבייב, ומחייבת אותו גם אם לא יאושר הסדר החוב עם בעלי האג"ח"

הבנקים מפרסמים היום (ד') את תגובתם לבקשת נציגי אג"ח ט' של אפריקה ישראל , שביקשו בתחילת השבוע למנוע מבעל השליטה לב לבייב להעביר כסף לבנקים.

כזכור, הכספים (670 מיליון שקל, מהם כ-400 מיליון לבנק הפועלים) הועברו מוקדם יותר השבוע, לפני הדיון המשפטי שנקבע בעניין אצל השופטת ורדה אלשיך.

בתגובה, אלשיך - שצפויה להכריע האם אפריקה היא חדלת פירעון - ביקרה בחריפות את העברת הכספים על-ידי לבייב, ולא חסכה ביקורת גם מהבנקים.

הבנקים, כאמור, לא נשארים חייבים. אתמול (ג') בערב היה זה בנק הפועלים שאמר לגבי טענות מחזיקי אג"ח ט' כי "לא מיניה ולא מקצתיה".

לטענת הבנק, הדברים של אג"ח ט' בדבר העדפת נושים אינם נכונים בעליל, ויש בהם כדי להטעות את בית המשפט.

לבנקים למעשה יש 3 טיעונים עיקריים:

1. בקשת אג"ח לעצור העברת הכספים אינה רלוונטית עוד, מאחר שבעת שהוגשה כבר "היה המעשה עשוי", כלומר: לבייב כבר העביר כסף לבנקים, ולכן אי-אפשר לעצור מעשה שכבר נעשה.

2. העברת הכספים, טוענים הבנקים, בוצעה מכוח "הסכם נפרד ועצמאי" מול לבייב, שמטרתו להסדיר את חובות לבייב לבנקים. לפי הבנקים, ההסכם הזה מחייב את לבייב בין אם יאושר הסדר החוב עם בעלי האג"ח ובין אם לאו.

3. לטענת הבנקים, כל הסדר עם בעלי האג"ח מחייב אישור שלהם (של הבנקים), מאחר שמניותיו של בעל השליטה לבייב שועבדו להם. לכן, טוענים הבנקים, "התשלום לבנקים לא רק שאינו מסכל את ההסדר, אלא בדיוק להיפך - מניע את גלגלי ההסדר".

עקב 3 הנימוקים שלעיל מבקשים הבנקים מבית המשפט לדחות את בקשת ניציגי אג"ח ט'.