נפרדת ממסורת של 300 שנה: בריטניה תפסיק השימוש בצ'קים

הבנקים בבריטניה מצביעים מחר על ההצעה להפסיק את השימוש בצ'קים החל מ-2018 ■ היקף השימוש בצ'קים יורד ללא הפסקה ■ הצרכן הבריטי משתמש בצ'ק באחת מבין 25 רכישות

הבנקים בבריטניה מצביעים מחר (ה') על ההצעה להפסיק את המסורת מלפני יותר מ-300 שנה של תשלום בצ'קים. בעתיד "הקרוב" לא תהיה לבריטים ברירה אלא לשלם באשראי באמצעות הכרטיס האלקטרוני או על ידי מסירת פרטיו באינטרנט.

עלות צ'ק מסתכמת ב-1 אירו עבור כל התהליך, והיקף השימוש בצ'קים יורד ללא הפסקה. בשנת 2002, הצרכן הבריטי הטיפוסי רשם כ-31 צ'קים בשנה, המספר ירד ל-14 עד 2008. חנויות ורשתות גדולות הפסיקו לקבל צ'קים. מועצת התשלומים, אשר קובעת אסטרטגיה עבור התשלומים בבריטניה, דיווחה כי הצרכן הבריטי משתמש בצ'ק, בממוצע, באחת מבין 25 רכישות.

מדינות סקנדינביה ואירלנד כבר הצביעו להפסקת השימוש בצ'קים. ישיבת דירקטוריון של מועצת התשלומים שתכלול נציגות של הבנקים בבריטניה צפויה לקבוע מחר כי החל-2018 יופסק השימוש בצ'קים בבריטניה.

המועצה הבריטית רוצה להעביר הצרכנים לאמצעי תשלום אלקטרוניים זולים ומהירים יותר לעיבוד. מטרת תקופת המעבר של 8 השנים היא להבטיח כי הסדרי התשלום החלופיים אכן מתאימים.